Az új Volkswagen Golfnál sportosabb dizájnnal érkezett meg a 2020-as, negyedik generációs Seat Leon, amelytől sokat vár a gyártója, ugyanis
az elődökből 20 év alatt több mint 2 milliót sikerült eladni.
A Seat új formanyelve tavaly, a Tarraco szabadidő-autón jelent meg, a Leon megörökölte a függőleges hűtőmaszkot, a LED fényszórókat és a LED-csíkkal összekötött hátsó lámpákat is. Viszont a karosszéria oldalán látható izgalmas élek és konkáv felületek inkább az Infiniti Q30-ast idézik. Egyszerre érkezett a Leonból az ötajtós és a kombi karosszériaváltozat (Sportstourer), háromajtós ezúttal már nem lesz.
A továbbra is MQB alapokra épülő ötajtós Leon 4368 mm hosszú (elődjénél 86 mm-rel hosszabb), 1800 mm széles (+17 mm) és 1456 mm magas (+3 mm),
a tengelytávja 50 mm-t nőtt meg,
most 2686 mm. A tengelytáv nyújtása nagyobb hátsó lábteret eredményezett, az elődnél 93 mm-rel hosszabb kombinak a csomagtere 617 literesre nőtt (+30 l), az ötajtósé maradt 380 literes.
Belül a Golf digitális műszerfalát és vezetői környezetét találjuk, csak némiképp más tálalásban, szögletesebb formákkal, és
megjelent egy LED-es fénycsík is, amely az első ajtókat összeköti a műszerfalon keresztül.
Ez nem csak a hangulatvilágításért felel, de a vezetéstámogató rendszerekkel, például a holttér-figyelővel is együttműködik, figyelmeztetéskor színt vált.
Szabadon konfigurálható, jó felbontású, 10,25 colos digitális műszeregység található a nem alapfelszereltségű Leonokban az analóg órák helyén, a középkonzolon lévő érintőképernyő 8 vagy 10 colos lehet.
Fejlett hangfelismeréssel rendelkezik az új infotainment rendszer, és
nem hiányzik az állandó netkapcsolat, a gesztusvezérlés, az Apple Carplay és a vezeték nélküli Android Auto sem.
A Car2X rendszer segítségével a Leon sofőrje valós idejű információkat kaphat más autóktól, amelyek például az úton várható veszélyekre figyelmeztetik.
A Seat Connect applikáció segítségével a távolból is hozzáférhetők a vezetési adatok, nyitni-zárni lehet a Leont, és meg lehet szólaltatni a kürtöt is, sőt, a rendszer lopási kísérlet esetén is jelez. A konnektoros hibrideknél a töltést is lehet menedzselni a segítségével a távolból, és a klímát is előre be lehet állítani.
A nyolcas Golfból ismert motorválaszték az 1.0 TSI-vel indul, amely 90 és 110 lóerővel választható. Aki három helyett inkább négy hengert szeretne, választhatja az 1.5 TSI-t 130 és 150 lóerővel, vagy a 2.0 literes TSI-t 190 lóerővel, esetleg a szintén 2.0 literes TDI-t 115 vagy 150 lóerővel.
Lesz gyárilag átalakított földgázhajtású verzió is,
az 1.5 literes turbómotor teljesítménye így 130 lóerő, a gázzal elérhető hatótáv a három tartállyal 440 km. Ha kifogyott a CNG, a kocsi automatikusan átvált benzin üzemre.
Ez az első Leon nemzedék, amiből hibridek is készülnek. Ezek közül az egyszerűbb lágy hibridek lesznek az olcsóbbak, a fogyasztáscsökkentő, 48 voltos elektromos rásegítés (ami önálló hajtásra nem képes) a 110 és a 150 lóerős benzineshez érhető el, de csak DSG váltóval.
A másik, konnektoros hibrid (Leon eHybrid) már zöld rendszámot is kaphat,
mivel 60 km-t képes tisztán elektromos hajtással megtenni. Az 1,4-es TSI motor és a villanymotor rendszerteljesítménye 201 lóerőre jön ki, a lítium-ion akkumulátor kapacitása 13 kWh. Ötajtós és kombi karosszériával is meg lehet majd rendelni.
Az új Leon forgalmazása 2020 második negyedévében indul meg Európában, a hibridként is elérhető Cupra sportverziók kicsivel később érkeznek.