Világszerte 10,97 millió autót adott el tavaly a VW-konszern, amivel folytatta a növekedést, de csak néhány héten belül derül ki, elég-e ez a szám a fő vetélytárs Toyota ellen az abszolút elsőséghez. Mindebből a vállalatcsoport névadó márkája 6,27 millió eladott személyautót tett ki, a közeljövőt pedig a Transform+ 2025 programban sokféle hibrid modell érkezése, a digitalizáció és új üzleti megoldások bevezetése teszi ki, s természetesen sürgős cél az uniós CO2-kibocsátási kvótáknak megfelelés is.
Még idén az új logónak megfelelően átalakítják a szalonok arculatát, magát a Volkswagent pedig közvetlenül a prémiumgyártmányok (Audi, BMW, Mercedes stb.) alá, de a kommersz márkák fölé akarják pozícionálni, mint „a tömeggyártás csúcsát". Fontos idei marketingtevékenység lesz a foci EB szponzorációja, itt a termékek mellett mobilitási partnerként jelenik meg a VW (a bajnokság alatt a tájékozódást, közlekedést élőerővel és applikációval segítve). Az UEFA Euro2020 tevékenység a budapesti meccsekkel Magyarországot is érinteni fogja.
Tavaly amúgy hazánk növekedő piacán a márka 10 897 regisztrációval szerepelt,
fontos eseménynek számított a hétüléses autókra adott nagycsaládos állami támogatás, az év végi vásárlási hajrá és az akciós e-Up megjelenése (öt hét alatt elfogyott a 300 villanyminiből álló készlet). Nehezítette viszont az ügymenetet, hogy egyes modellekre megnövekedtek a szállítási határidők, ráadásul a részben a dízelbotrány utóhatásai, részben az nagyvárosi kitiltások miatt a TDI-ktől a TSI-k irányába elmozduló keresletet nehezen érte utol a motorgyártás – de mostanra helyreállt a rend.
Idénre a márka importőrje stabilabb termelést és kiszámítható értékesítést vár, amit nehézségként ezúttal a CO2-kibocsátási norma miatt szűkölő motorkínálat, a növekvő listaár, és a villanyautóknál a szűk akkutermelési kapacitás színesíthet. Mindenesetre a márkának elkészült az idei modellbevezetési menetrendje, amely a második negyedévben T-Roc Cabriolet változatot, a harmadikban pedig új Arteont (shooting brake kivitelben is) hoz, év vége felé pedig itt lesz a Touareg R.
A márka két legfontosabb újdonsága a kompakt kategóriába sorolható be. Egyikük a Golf VIII, amelyet részletesen mi is bemutattunk már, és komoly előrelépést jelent digitális szolgáltatások terén, megjelenik benne többek közt a Car2X kommunikáció, a széria online kapcsolat, a digitális műszerfal és egy sor vezetéssegítő rendszer. Dízel változatai már dupla SCR katalizátort kapnak, a benzinesek pedig 48 voltos mild-hibrid hajtással kombinálhatók, de lesz belőle plug-in változat is.
Ami a tisztán elektromos hajtásúakat illeti, egy új modellcsalád első tagjaként az ID.3 veszi át a stafétát, ennek jelentőségét a márkánál a régi Bogárral és a Golffal emlegetik egy lapon. Mint megtudtuk,
óriási mérnökcsapat végzi az utolsó simításokat a programozáson,
a zwickaui gyár nemsokára készen áll a termelésre. Ez nyári kiszállítással a 1. Edition nevű bevezető limitált szériát jelenti (hét óra alatt 80 előrendelés érkezett be rá), utána pedig a normál modellekkel folytatódik a termelés. Három felszereltségi szint és akkucsomag lesz, várhatóan 330-540 km közötti hatótávval.