Az S-osztályok mindig a legfejlettebb autónak számítottak a maguk korában, ennek a típusnak a különböző nemzedékeiben mutatkoztak be azok az új technológiák (pl. légzsák, ESP, légrugózás, adaptív tempomat, aktív futómű, stb.) amelyek évekkel később az olcsóbb, kisebb modellekbe is leszivárogtak, ezért
kiemelt figyelem övezi az új generáció érkezését.
A Mercedes-Benz idén mutatja be az új, W223-as kódjelű S-osztályt,
de már a világpremier előtt kiderült, hogyan néz ki a luxusautó, mivel álcázatlan kémfotók kerültek fel az Instagramra (a spanyol Cochespiac weboldal tette fel) egy bezúzásra váró, előszériás tesztpéldányról. Pár nappal a kémfotók megjelenése után a Mercedes az újraindításról szóló hivatalos videójában is megmutatta az S-osztályt, igaz, itt még álcázottan.
A kémfotók elárulják, hogy külső csak finoman módosult: kisebbek lettek a fényszórók és nagyobb a hűtőmaszk, a hátsó lámpák a CLS csepp alakú lámpáira hasonlítanak, csak itt krómcsík köti össze őket. A pletykák szerint a W223-as S-osztályból
nem készül majd kétféle tengelytávú változat,
csak a hosszabb, amelynek karosszériája kis híján 5,3 méteres lesz. Ennek oka, hogy az egy kategóriával kisebb E-osztály időközben akkorára nőtt (4.92 m), hogy az feleslegessé tette a rövidebb verzió elkészítését.
Jóval radikálisabb az utastér átalakulása: a kerek légbeömlőket szögletesek váltották, a minimalista műszerfal közepén
egy Tesla-stílusú, álló formátumú érintőképernyő trónol.
A vezető előtt pedig még egy szabadon konfigurálható digitális kijelző található, amely fölött van még egy mélyedés, egyelőre ismeretlen funkcióval. Az új kormánykerék a frissített E-osztályból származik, ennek különlegességei a karcsú küllők, rajtuk az érintésre érzékeny, kapacitív gombok, és a karimába épített érzékelők, amelyek meg tudják állapítani, hogy a vezető fogja-e a kormányt.
Az új S-osztály hibridesített turbómotorokkal, vadonatúj összkerékhajtással és továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerekkel lép majd piacra, és most először
lesz majd tisztán elektromos változata is,
amelyből az EQS tanulmány adott ízelítőt tavaly ősszel. A villany-luxusautó lesz az első Mercedes, ami az elektromos modellek számára fejlesztett, MEA nevű „gördeszka" platformra épül. Az összkerekes, dupla motoros szériaváltozat kb. 500 lóerős teljesítménnyel és 500 kilométeres hatótávval lép majd piacra 2022-ben. De a normál S-osztály konnektoros hibridjei is messzire jutnak benzinfogyasztás nélkül, közel 100 kilométert is meg tudnak majd tenni egyetlen feltöltéssel.
A 48 V-os elektromos rendszerről működtetett aktív futómű a kerekeknél külön-külön képes a rugó és csillapítási erőket a pillanatnyi szituációhoz igazítani villanymotorok segítségével, amelyek rossz minőségű úton még áramot is termelnek a futómű mozgásából. Az E Active Body Control nemcsak a nemkívánatos oldaldőlést képes megakadályozni, hanem a nemkívánatos hosszirányú mozgásokat, a bólintást és a hátsó tengely süllyedését is.
Kanyarban enyhén megdönti a karosszériát a természetessel ellentétes oldalra (mint egy motorkerékpár), amivel az utasokat érő nehézségi erőket csökkenti. Az új S-osztály sztereo kamerával figyeli az előtte lévő útburkolat minőségét, és ha rossznak értékeli, akkor ahhoz igazodva időben felpuhítja a futóművet.