Sebességkorlátozás és előjelzések figyelmen kívül hagyása, becsapódás a munkaterületbe, vészvillogó használatának mellőzése, tolatás az autópályán, a baleset után a helyszín elhagyása. Ezek külön-külön is súlyos hibák, ráadásul az imént felsoroltakat mind egyetlen esetnél követte el egy Renault Mégane kombi sofőrje múlt héten az M0-s autóúton, Szigetszentmiklós közelében. Csak a szerencsén múlt, hogy személyi sérülés nem történt, az esetet rögzítette a Közútkezelő új kamerarendszere.
Az elmúlt időszak heves esőzései miatt a szigetszentmiklósi mérnökség munkatársai június 22-én, hétfőn az M0-s elválasztó sávjának vízelvezetőit takarították, mozgó forgalomterelés mellett. A munkaterület kezdetét egy teherautóhoz kapcsolt ütközési energiaelnyelő eszközzel jelölték, de már 2 kilométerrel előrébb is felhívták az autósok figyelmét a munkálatokra és az ideiglenes, 60 km/órás sebességkorlátozásra, továbbá terelőkúpokkal is jelölték a veszélyes területet.
A Renault Mégane minden előjelzést és a sebességkorlátozást figyelmen kívül hagyva a belső sávban haladt nagy sebességgel,
a sofőrje csak az utolsó pillanatban vette észre a narancssárga teherautót.
Ekkor már késő volt, ezért a vészfékezés ellenére belecsapódott a szerkezetbe. Bár az ütközés előtti pillanatokban bekapcsolt a vészvillogója az erős fékezés miatt, a becsapódás után már nem használta tovább. Inkább hátratolatott pár métert, miközben a felvételen jól látható, hogy egy másik autó közeledett ugyanabban a sávban, de az szerencsére időben sávot tudott váltani, így nem történt újabb ütközés.
Ezek után a sofőr kiszállt a szinte alig sérült autójából láthatósági mellény nélkül, és nem tette ki az elakadásjelző háromszöget sem. Miután nem talált a munkagépnél senkit – a gép sofőrje is a munkaterületen dolgozott -,
mintha mi sem történt volna, visszaszállt az autóba,
ismét tolatott (ami gyorsforgalmi úton fokozottan balesetveszélyes), és elhajtott a helyszínről.
Egyébként a felvételen egyébként jól látszik, hogy a 60 km/órás sebességkorlátozást szinte egy jármű sem tartja be, 80-110 kilométer/órás sebességgel haladnak el közvetlenül a közutas dolgozók mellett.