Az utolsó korlátozásmentes hónaphoz, februárhoz képest áprilisra
17-ről 22 százalékra emelkedett a 15 évnél idősebb importált autók aránya
Magyarországon. Mindez 8 hónappal, 11 és fél évre növelte a behozott autók átlagéletkorát.
A határok fokozatos megnyitásával a használt autók piacán újra nagyobb szerep jut majd a magánimportnak, ám a továbbra is kedvezőtlen euróárfolyam és a beszűkült kínálat miatt a használtautó-import összetételében jelentős javulást nem várhatunk a következő hónapokban sem - áll a JóAutók.hu közleményében.
A teljes hazai autópark átlagéletkora tavaly év végére 14,4 évre emelkedett.
Mivel az újautó-eladások nagyobb mértékben estek vissza, mint a használtautó-import, ez az érték 2020-ban várhatóan még tovább fog emelkedni.
A használtautó-behozatal mértéke az év első öt hónapjában 54 252 darab volt, 19 százalékkal maradva el az előző év hasonló időszakában regisztrált 67 082-es mennyiségtől. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 45 315 volt, ami csaknem 26 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbi 60 973-as értéknél.