Az új Nivus hasonló méretű, mint a Polo-alapokra épült magas építésű SUV, a T-Cross, de 6,6 centivel alacsonyabb a kupés tetővonal miatt, emellett 16 centivel hosszabb (4,26 m) és eggyel szélesebb (1,76) is.
Az alapját az MQB A0 platform adja,
amelyre a konszern legtöbb kisautója, így a Polo és a T-Cross is épül. Állítólag a Nivus az egyik legtágasabb modell a kiskategóriában, a csomagtartójának mérete is átlag feletti, 415 literes. Ez 35 literrel több, mint amennyit a nyolcadik generációs Golf kínál.
A műszerfal a Polóból származik,
de a 10 colos érintőképernyővel rendelkező infotainment rendszer nem egyezik meg az európai modellekével, mivel brazil fejlesztésű, a neve Volks Play. Ez elérést biztosít a Volkswagen sokféle online szolgáltatásához és saját applikációs boltjához, ahonnan a 10 GB-os háttértárba lehet menteni az alkalmazásokat és tartalmakat.
A Nivus kifejlesztésénél a nehéz dél-amerikai körülmények miatt a tartósságra különösen odafigyeltek, a belső berendezések például vízállóak, az elektronikát úgy tesztelték, hogy az 10 évnyi normál használatnak feleljen meg. A brazil piacon ez az első kiskategóriás szabadidő-autó, amit fedélzeti wifivel, adaptív tempomattal és digitális műszerfallal is fel lehet szerelni, de lehet rendelni kulcs nélküli rendszert, LED fényszórót, fáradtságfigyelőt és vészfék-asszisztenst is.
Dél-Amerikában csak az egyliteres, háromhengeres turbómotorral lehet megvenni az autót, ami
benzinnel hajtva 116, etanollal 126 lóerőt képes leadni.
Az 1.0 TSI erejét hatfokozatú automataváltó továbbítja az első kerekek felé, összkerékhajtás nem rendelhető. A Nivus értékesítése júniusban kezdődik Brazíliában és Argentínában, 2021 elejétől pedig a többi dél-amerikai piacon is.
Nekünk azonban fontosabb, hogy egy év múlva, 2021 második felétől egyes európai országokban is elérhetővé válik az újdonság.
Ezeket a Nivusokat már Európában fogják gyártani,
az eredetitől eltérő motor- és váltókínálattal, valamint infotainment rendszerrel, de a formaterv várhatóan nem fog változni.