Két évvel a tanulmányverzió után a BMW végre leleplezte az iX3-ast, amely mindössze a gyártó második tisztán elektromos típusa a 2013-as i3-as után. A középkategóriás SUV meghajtásáról egy hátra beépített,
286 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotor
gondoskodik.
A villanymotor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. Az elektromos szinkronmotor mágnesek használata nélkül dolgozik, ami lehetővé teszi a ritkaföldfémektől mentes tömegtermelést.
Az iX3 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességet a vezérlőelektronika 180 km/óránál szabályozza le.
A hátsókerék-meghajtás a BMW-k klasszikus vezetési élményét ígéri,
a hajtásfüggő kipörgésgátló, amely közvetlenül a motorvezérléssel kommunikál (ARB technológia) az i3-asból és az 1-es BMW-ből lehet ismerős.
A nagyfeszültségű akkumulátor 188 darab cellát egyesít, amelyek energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW mai plug-in modelljeiben mostanáig használt celláké. Az akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh,
a hatótáv egy feltöltéssel 460 kilométer
a WLTP tesztciklus szerint. Villámtöltőre csatlakoztatva a 400 V feszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot.
Adaptív fékenergia-visszatáplálás
fokozza a hajtáslánc hatékonyságát: a vezérlés folyamatosan elemzi a navigációs rendszer adatait és figyeli a vezetéstámogató rendszerek szenzorjait, a visszatáplálás intenzitását így az adott útvonal és a vezetési szituáció sajátosságai szerint állítja be.
Kereszteződéshez, sebességkorlátozás alá eső útszakaszhoz vagy forgalmi torlódáshoz érkezve például maximális intenzitású a visszatáplálás, üres úton pedig a minimális visszatáplálású vitorlázó funkció aktiválódik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról.
A vezető manuálisan is aktiválhatja az intenzív, a közepes és az alacsony mértékű visszatáplálást,
előbbiben az üzemi féket szinte nem is kell használni, olyan erősen lassul az iX3, amikor lelépnek a gázról.
Az iX3-ban ünnepli világpremierjét a BMW IconicSounds Electric hangzásvilág, amely minden egyes vezetési üzemmódhoz (pl. töltés, gyorsulás, lassulás, megállás) ahhoz jól illeszkedő, szintetikus hangzást társít. A dallamokat Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművészek alkották meg.