Kezdjük a rossz hírekkel. Mivel a normál 3-as is
nagyot, 8 centit nőtt a modellváltással,
az új M3 is nagyjából ennyivel lesz hosszabb lesz elődjénél, de a szélesebb gumik és a nagyobb nyomtáv miatt szélesebb is lesz, ami megnehezíti majd a parkolást és a manőverezést.
A több mint 4,7 méteres M3-as már az egyszerűbb, hátsókerék-meghajtású verziókban is 1610 kilót nyom, az összkerekes, automata váltós Competitionnél erre még érdemes kb. 150 kilót rászámolni. Pedig a régi nemzedék automata váltóval is megállt 1560 kilónál.
Bár a gyári fotók erősen álcázott autókról készültek a Sachsenringen, állítólag az M3 és az M4 is megkapja a nemrég a 4-es kupén bevezetett hatalmas hűtőrács-veséket, amely eddig nem igazán nyerte el a rajongók tetszését.
A régi hétfokozatú dupla kuplungos DCT váltó helyett a hagyományos nyolcfokozatú ZF automatát (Steptronic) fogják beépíteni, amely nem olyan gyors és direkt, bár nekünk az M5-ösben egyáltalán nem okozott csalódást, és az eggyel több fokozata miatt a fogyasztást is mérsékli.
Ez lesz az első az M3-as öt generációja közül, amelyet
már összkerék-meghajtással is meg lehet venni,
mégpedig az erősebb Competition változatban. Az M5-ösből ismert speciális, M xDrive hajtás saját vezérlő számítógéppel rendelkezik, amely egyben az adaptív futómű és az elektronikusan vezérelt M aktív önzáró differenciálmű irányítását is végzi.
Lesz lehetősége a bátor sofőrnek hátsókerék-meghajtásra váltani,
ha keresztben szeretne autózni, vagy csak gumit füstölne. Persze a sorhatos turbómotor olyan erős, hogy driftelni a többféle 4WD üzemmódban is lehet, csak be lehet állítani, hogy több nyomaték jusson a hátsó tengelyre.
Végre azt is elárulta a BMW, hogy milyen lesz az új motorja és hajtáslánc. Az új, S58 jelzésű háromliteres biturbó motor a korábbi
431 helyett már 480 lóerőt ad le a sima M3-asban, a Competitionben pedig 450 helyett 510-et.
Véget ér tehát teljesítménybeli lemaradás a Mercedes-AMG C 63-mal szemben, ami azért nagy szó, mert a stuttgarti kocsit 25 százalékkal nagyobb motor hajtja. Csak a nyomatékban marad erősebb a Mercedes, ugyanis 700 Nm-t ad le az S verzióban, míg a BMW „csak" 650-et, függetlenül attól, hogy a simáról vagy a Competitionről van-e szó.
Az új M3/M4 család világpremierjét szeptember közepére tervezik (az M3 a szedán, az M4 a laposabb, kétajtós kupé),
az értékesítés év végén kezdődik.
Jövőre érkezik az M4 kabrió és az új, negyedik karosszériaváltozat, az M4 Gran Coupé nevű lapos négyajtós. Kombi ezúttal sem lesz.