Magyarországra is megérkezett a legkisebb hibrid Toyota

Toyota Yaris statikus
Vágólapra másolva!
Statikus bemutatón találkoztunk a negyedik generációs Yarissal, amely látványosabb dizájnnal, háromhengeres motorokkal és új vezetéssegítő rendszerekkel folytatja pályafutását. Lássuk, mennyibe kerül!
Vágólapra másolva!

Csak alapos okkal szokták felrúgni az autóimportőrök a sajtótájékoztatók régi etikettjét, a Toyota képviseletének pedig a legkevésbé sem lett volna oka szerényen hallgatnia. Miközben ugyanis a magyar újautó-piac az idei első félévben közel negyedével csökkent, a japán márka növekedést tudott elérni, és felkapaszkodott a márkák közötti második helyre. Sőt, a kivonásoktól (vagyis az autók reexportjától) tisztított kimutatásokban a Fordot is megelőzve első lett.

Forrás: Origo

A koronavírus-helyzet miatt szokatlan első félév után a másodikban is erős eredményre számítanak, mert a Toyota-Lexus paletta összesen 20 hibrid modellje jó válasznak tűnik az emissziós előírásokra,

a konszernnek az uniós kvóták teljesítésével nem kell bírságot fizetnie és árat emelnie.

Offenzívájuk legújabb modellje Yaris legújabb nemzedéke, amely az új TNGA platformra épül, és a trendekkel ellentétben valamivel rövidebb az elődjénél – igaz, a tengelytávja és a szélességre is nőtt.

Forrás: Origo

Minimális álcázással már vezettük is a negyedik generációt a nemzetközi menetpróbán, a mostani bemutató apropója az volt, hogy a modell megérkezett Magyarországra, és nemsokára egy hónapos road show-n mutatkozik be a márkakereskedésekben. Ezek az autók azonban még előszériások, csak augusztusban fut fel a sorozatgyártás, és októberben adják át az első példányokat tulajdonosaiknak. Már működik viszont a kiterjesztett valóságot (AR) használó konfigurátor, és meg is lehet rendelni.

Csak három hengerrel, de úgy hibridként is

Az alapmodellt egyliteres motorral (72 lóerő) és Active felszereltséggel 4,8 millió forintos bevezető áron kínálják, a Comfort kivitel felára 150 ezer forint. Ugyanezzel a felszereltséggel az 1,5 literes, 125 lóerős, szintén háromhengeres kivitel 5,24 millió forint, ebből létezik a kétféle Selection változat, illetve (6,64 milliós áron) a Premier Edition limitált széria is. Újdonság a vészhelyzeti kormánysegéd és a kanyarban ütközést megelőző rendszer, extraként a fekete helyett már fehér tető is kérhető.

Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba
Toyota Yaris Hybrid (2020) menetpróba

Húsz év alatt összesen 52 ezer Yarist adtak el Magyarországon,

és tavalyra a hibridek aránya elérte a 23 százalékot. Az új generációval nyilván nő a szerepük, mert az új, 115 lóerős rendszerteljesítményű és 85 g/km-es széndioxid-kibocsátású ökomodell komoly előrelépés az elődjéhez képest, és 6,29 milliós árával a piac legolcsóbb teljesértékű benzines-elektromos hibrid hajtását kínálja. Apropó, elődmodell: Classic néven a korábbi széria is a kínálat része, az árérzékeny vevőket megcélozva.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!