Csak alapos okkal szokták felrúgni az autóimportőrök a sajtótájékoztatók régi etikettjét, a Toyota képviseletének pedig a legkevésbé sem lett volna oka szerényen hallgatnia. Miközben ugyanis a magyar újautó-piac az idei első félévben közel negyedével csökkent, a japán márka növekedést tudott elérni, és felkapaszkodott a márkák közötti második helyre. Sőt, a kivonásoktól (vagyis az autók reexportjától) tisztított kimutatásokban a Fordot is megelőzve első lett.
A koronavírus-helyzet miatt szokatlan első félév után a másodikban is erős eredményre számítanak, mert a Toyota-Lexus paletta összesen 20 hibrid modellje jó válasznak tűnik az emissziós előírásokra,
a konszernnek az uniós kvóták teljesítésével nem kell bírságot fizetnie és árat emelnie.
Offenzívájuk legújabb modellje Yaris legújabb nemzedéke, amely az új TNGA platformra épül, és a trendekkel ellentétben valamivel rövidebb az elődjénél – igaz, a tengelytávja és a szélességre is nőtt.
Minimális álcázással már vezettük is a negyedik generációt a nemzetközi menetpróbán, a mostani bemutató apropója az volt, hogy a modell megérkezett Magyarországra, és nemsokára egy hónapos road show-n mutatkozik be a márkakereskedésekben. Ezek az autók azonban még előszériások, csak augusztusban fut fel a sorozatgyártás, és októberben adják át az első példányokat tulajdonosaiknak. Már működik viszont a kiterjesztett valóságot (AR) használó konfigurátor, és meg is lehet rendelni.
Az alapmodellt egyliteres motorral (72 lóerő) és Active felszereltséggel 4,8 millió forintos bevezető áron kínálják, a Comfort kivitel felára 150 ezer forint. Ugyanezzel a felszereltséggel az 1,5 literes, 125 lóerős, szintén háromhengeres kivitel 5,24 millió forint, ebből létezik a kétféle Selection változat, illetve (6,64 milliós áron) a Premier Edition limitált széria is. Újdonság a vészhelyzeti kormánysegéd és a kanyarban ütközést megelőző rendszer, extraként a fekete helyett már fehér tető is kérhető.
Húsz év alatt összesen 52 ezer Yarist adtak el Magyarországon,
és tavalyra a hibridek aránya elérte a 23 százalékot. Az új generációval nyilván nő a szerepük, mert az új, 115 lóerős rendszerteljesítményű és 85 g/km-es széndioxid-kibocsátású ökomodell komoly előrelépés az elődjéhez képest, és 6,29 milliós árával a piac legolcsóbb teljesértékű benzines-elektromos hibrid hajtását kínálja. Apropó, elődmodell: Classic néven a korábbi széria is a kínálat része, az árérzékeny vevőket megcélozva.