Hadüzenet a hibrid Toyotáknak - Honda Jazz menetpróba (2020)

Honda Jazz hibrid
Vágólapra másolva!
Magyarországra is megérkezett a legújabb Honda Jazz. Az ügyes helykihasználású, kizárólag teljes értékű hibridként kapható kisautó alapára 7 millió forint, de túlnyomórészt városi-elővárosi használatban nagyon is van benne ráció. Kipróbáltuk.
Vágólapra másolva!

Mindig is fokozott izgalommal várja az autós szakma azokat a bemutatókat, amelyek apropóját a legkisebb Honda adja. Egy vadonatúj Jazz ugyanis mindig tud valami különlegeset, olyant, amit más nem. A máskülönben sportos modelljeiről ismert japán márka már a 19 éve debütált első nemzedékkel (a legelső, 1983-86 közötti háromajtóst tekintsük nulladiknak), megalapozta a Jazz széleskörű elismertségét a kisautó példaértékű használhatóságával.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

A „pici autó nagy ötletekkel" új vevőkört is generált, a városi családokét,

akik a komfort, a kiemelkedő helykínálat és a variálhatóság mellett a visszafogott külméreteket is értékelték benne, hisz a kicsi autónak könnyebb parkolóhelyet találni. Mindez a megbízhatósággal együtt azt eredményezte, hogy az első és második generáció a használtpiacon is keresett és meglepően drága modell.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Nagyautósan kényeztet

Pár év múlva alighanem ugyanez lesz igaz a legújabb, negyedik szériára is, de természetesen most az új autók kínálatában vizsgáljuk. Kezdjük is a feketelevessel: a jó, a tágas és az olcsó jellemzők közül egyszerre csak kettő fér meg egymás mellett. Mindazonáltal aki megadja a legalább 7 millió forintot a Comfort alapkivitelért, jó döntést hoz. A magyarországi első nyilvános próbalehetőségen már néhány kilométer alatt is kiderült, hogy soha jobb Jazzt nem adott még a Honda a világnak.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Egyik legjobb tulajdonsága ugyanis éppen a vezethetősége,

bár esetében sincs vadállatias menetteljesítményekről vagy kanyarvadász útfekvésről: a Jazz nem akarja átugorni saját árnyékát. Pontosan azt adja, ami a soksávos útvesztők, a kiszámíthatatlan autóstársak és váratlan akadályok tarkította városi forgatagban kell. Egyszerű, logikus kezelhetőséget, fürgeséget és a méretéhez képest meglepően jó kényelmet. Sportosság helyett a könnyű irányítás volt a fő szempont.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Az ergonomikus vezetői környezetben tényleg könnyű elviselni a létet. Bámulatos, hogy a budapesti utakon mennyire komfortosan suhan a Jazz, az alacsony súlypontnak és az újszerű ülésváznak köszönhetően több mérettel nagyobbnak érződik. Mindemellett precíz a kormányzás, jó a fék, a kuplunggal és váltóval pedig ugyebár nem kell bajlódni, hisz e-CVT erőátvitel dolgozik alatta.

Két villanymotor plusz egy benzines

A fokozat nélküli szerkezetekkel sokan gyűjtöttek már kellemetlen tapasztalatokat, a gyorsítások sok ilyen autóban olyan nyúlósok, mintha gumiszalagon húznák, miközben bőg a motor. Szerencsére

a benzinmotor a hibrid Jazzban ritkán, csak padlógáznál emelte fel a hangját

(igaz, nem sztrádán nyúztuk), elinduláskor és részterheléskor ugyanis a 13 300 percenkénti fordulaton dolgozó 109 lóerős, 253 Nm nyomatékú villanymotor önállóan adja a szükséges dinamikát.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Amikor kell, az 1.5-ös Atkinson-ciklusú, 98 lóerős benzinmotor is odateszi magát, országúti tempónál már közvetlenül hajt. Kisebb sebességnél azonban a háttérben visszafogott fordulaton dünnyögve töltögeti egy második villanymotoron keresztül a lítium-ion akkut. Utóbbi a teljes értékű, toyotás megfogalmazással élve öntöltős hibrid rendszer lényeges eleme, a segítségével, mint korábban írtuk, tisztán elektromosan is tud mozogni a Jazz E:HEV. Külső áramforrásból viszont nem tölthető.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Sok szó esett a sajtótájékoztatón arról, hogy a motorvezérlő elektronika hatékonyan simítja ki a benzinmotor fordulatszám-görbéjét, ez nem sportosan hajtva igaz is. Jó hír, hogy - a Honda mérései szerint -

a 0-40 km/h sebességtartomány 86 százalékában csak a villanymotor dolgozik,

így nemcsak a zaj, de az üzemeltetési költség is csekély. Valószínűleg a 4,5 l/100 km vegyes WLTP-átlag sem utópia, de csak hosszabb próba során lehet majd releváns fogyasztásadatot nyerni.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Átgondolt utastér és kezelőszervek

Minden Jazz-generáció védjegye a remek helykihasználás, és nincs ezzel másként az új modell sem, kevés 4044 mm hosszú és 2550 mm tengelytávú autó kínál ekkora helyet az utasoknak, nem is beszélve a 298 literes csomagtérről. A szellős beltérben minimalista, de modern és funkcionális a berendezés. Maga a műszerpult két fő egységből, egy 7 colos, középső infotainment érintőképernyőből, illetve a vezető előtt egy passzív panelből áll, utóbbi a menetadatokról tájékoztat.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Sokaknak jó hír, hogy visszatértek a fizikai kapcsolók is, amelyek kevésbé vonják el a vezető figyelmét az útról, ilyet kapott a klímapult is.

Emellett a Jazz saját jogon okostelefon-szerű felhasználói élményt is ad,

saját applikációval, fedélzeti wifi-hotspottal, vagy akár Honda asszisztenssel, amely egy fizetős, autós igényekre optimalizált kényelmi szolgáltatás.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Túraszerelésben is meg lehet vásárolni

Négy felszereltségi szintben választható a Jazz, ebből az egyik kakukktojás. A Comfort, az Elegance és az Executive mellett kérhető ugyanis Crosstar Executive, utóbbi külsőleg hangsúlyosabb offroad optikát, belül pedig többek között vízlepergető kárpitot kap. Mindegyikben széria a 10 légzsák, a sávtartó, a vészfékasszisztens, a holttérfigyelő, a keresztirányú forgalomjelző, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, a sebességhatároló és az automata távfényvezérlés.

Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid
Honda Jazz hibrid

Természetesen a szintekkel együtt emelkednek az árak, a 6,99 milliós belépőhöz képest egymilliós pluszt jelent az Elegance,

míg a SUV-os optikájú Crosstar 8,52 millió forintba kerül.

Fő vetélytársa, a szintén új Toyota Yaris Hybrid gyengébb villanymotorral 6,29-7,49 közötti áron érhető el, miközben az uniós CO2-flottakvóták miatt nem kapható a Jazz hibrid hajtás nélküli, olcsó 1,3-as benzinesként. Drágább alternatíva akad házon belül, a menő és állami támogatású Honda e elektromos autó.

Mikor mi mozgatja?

Háromféle felállásban működhet az E:HEV rendszer. Mehet a Jazz tisztán elektromosan (ilyenkor nem jár a belső égésű motor), ez az EV Drive mód például a zéró emissziós városi zónákban hasznos. A másik, Hybrid Drive funkcióban a benzinmotor generátoron keresztül tölti az akkut, ilyenkor szintén villanymotor hajt. Harmadik lehetőségként a belső égésű motor egy tengelykapcsolón keresztül közvetlenül hajthatja az első kereket, ez a kevésbé hatékony, de nagy tempónál szükséges Engine Drive mód.
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!