A Volkswagen Tiguan évek óta a legnagyobb darabszámban eladott SUV Európában, az első generáció 2007-es bemutatása óta már több mint 6 millió kelt el belőle a kontinensen. Tavaly 900 ezret gyártottak belőle a világon, amivel
a Volkswagen-konszern legnépszerűbb autójának számított.
Európában az eladási lista 5. helyét szerezte meg 224 890 eladott példánnyal, csak a Ford Fiesta, a Renault Clio és a Volkswagen Golf tudott elé kerülni.
A Tiguan második generációja
már négy éve a piacon van, ezért megérett a frissítésre.
Kívülről csak apróságok változtak, a LED fényszóró és hátsó lámpa például már alapáron jár, de felárért adaptív mátrix LED fényszóró is rendelhető lett. Változtak a lökhárítók is, az új, krómozott hűtőrács a Golf VIII-ast, valamint a nagy Touareget idézi.
A belső térben a Volkswagen legújabb generációs infotainment rendszere és a korábbinál nagyobb érintőképernyő jelenti az újdonságot. Felárert meg lehet rendelni a Golfban megjelent új, digitális klíma vezérlőpanelt, amelyen fizikai gombok helyett érintésre érzékeny csúszkákkal lehet a hőmérsékletet és a befúvás erősségét állítani. Már olyan kormánykereket is lehet választani, amelyen fizikai gombok helyett szintén kapacitív érzékelők és csúszkák kaptak helyet.
A We Connect nevű rendszer élő adatokat biztosít a navigációnak és számtalan szolgáltatást lehet igénybe venni vele különböző netes alkalmazások segítségével. A középkonzolra kerül két megvilágított USB-C port, és a hangulatvilágítás is többszínűre változott.
Alaposan megváltozott a motorkínálat is, például már a Tiguanhoz is rendelhető a más Volkswagenekből jól ismert, GTE jelzésű konnektoros hibrid hajtáslánc. Az 1,4-es benzinmotor és a DSG-váltó házába integrált villanymotor kettőse 245 lóerőt ad le, a kocsi egy töltéssel
akár 50 km-t is megtehet elektromos üzemben,
a végsebessége ilyenkor elérheti a 130 km/órát.
A kétliteres dízelmotorral szerelt Tiguanok kipufogógázából már két SCR katalizátor vonja ki a nitrogén-oxidot (80 százalékkal többet, mint eddig), de ennél sokkal érdekesebb, hogy
megjelent egy igazi, kemény sportváltozat is a választékban.
Ugyanaz a EA888 jelzésű kétliteres, 320 lóerős benzines turbómotor dolgozik a Tiguan R-ben, mint a múlt héten bemutatott frissített Arteonban, de több információt még nem árult el róla a Volkswagen.
A legerősebb modellváltozatot csak adaptív sportfutóművel és hétfokozatú DSG váltóval lehet megvenni. Széria a továbbfejlesztett 4Motion rendszer is hozzá, a haldexes összkerékhajtás szabadon tudja variálni a nyomatékot nem csak az első és a hátsó tengely, de már a két hátsó kerék között is, ami valószínűleg nagyban javítja az agilitást és növeli a kanyarsebességet.