2020 szeptemberében az új BMW M4 Coupé mellett az új M3 limuzin is bemutatkozik, és immár az sem titok, hogy jövőre az M4 Cabrio is megérkezik az utakra. A szemfüles kíváncsiskodók azonban az elkövetkező napokban egy új prototípust is elcsíphetnek München külvárosában, hiszen a BMW M GmbH egy régi álom valóra váltásán dolgozik. Ez pedig nem más, mint az M3 Touring, amely az Audi RS4 Avant és a Mercedes-AMG C 63 T-Model közvetlen vetélytársa lesz két éven belül.
A BMW M modellek közül
eddig ez csak az M5-ből létezett kombi:
a második generációból 1992-ben, majd negyedik nemzedékéből 2007-ben készült nagyteljesítményű Touring kivitel. Pontosan 20 évvel ezelőtt ugyan a harmadik generációs M3 műszaki alapjaira terveztek egy kombi prototípust, de az sosem kerül gyártásba, ellentétben a hatodik generációs Touringgal, amelynek érkezését már a gyártó is megerősítette.
Az M3 Touring háromliteres,
480 és 510 lóerős
változatban létező, soros hathengeres, turbós benzinmotorja ugyanaz lesz, mint a sima M3-ase. Természetesen a kombi is elérhető lesz automata váltós, összkerék-meghajtású változatban, de kézi váltós, hátsókerekes kivitelben is. A széles nyomtávok, a nagy légbeömlők és a dupla iker kipufogóvégek jelzik majd kívülről, hogy ez a legerősebb 3-as kombi, no meg a hatalmas vese hűtőmaszkok, amelyek továbbra is megosztják a BMW-rajongókat.
Az első BMW M3 Touring még a körülbelül kétéves fejlesztési folyamat elején van: amikor a prototípus közúti tesztjei azt mutatják, hogy megérett a sorozatgyártásra, a Nürburgring Nordschleife versenypályán megkezdődik a további finomhangolása.