Az 1992 és 2010 között aktív Hummer autómárka a katonasági Humvee-n alapuló modellpalettájával
a maga idejében a pazarlás és a környezetszennyezés szimbóluma volt,
ezért az új modelljüket már tisztán elektromos hajtáslánccal fejlesztették ki, de a jó terepjáró-képességet és a hatalmas méreteket megtartották. Már nem önálló autómárka a Hummer, hanem a General Motorshoz tartozó GMC almárkája, amely mostantól kizárólag elektromos meghajtású terepjárókkal fog előrukkolni.
Az új EV pickup robusztusságot sugárzó formája a Hummerekre jellemző szögletességet olyan új megoldásokkal kombinálja, mint például a töltést is jelző LED fényszóró, vagy a világító hűtőmaszk.
Pár mozdulattal kabrióvá alakítható a kocsi,
a kivehető, átlátszó tetőpaneleket a kocsi orrában kialakított csomagtartóban lehet tárolni. Az oldalablakokhoz hasonlóan le lehet húzni a hátsó szélvédőt is, a platóra felárért fedél kérhető.
Kizárólag tisztán elektromos hajtással lehet majd megvásárolni az új Hummert, az Ultium Drive elnevezésű hajtáslánc
három villanymotort tartalmaz, amelyek együtt 1000 lóerőt tudnak leadni.
Ilyen teljesítményadattal nem csoda, hogy a bő három tonnás monstrum körülbelül 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, vagyis nem lassabb a Tesla Cybertruck hárommotoros csúcsváltozatánál.
Természetesen minden kereke hajtott a Hummernek, a villanymotorokkal a nyomatékvektorozást és a differenciálzár-hatást is könnyű volt megvalósítani.
Széria az összkerék-kormányzás is,
a hátsó kerekek kis tempónál is képesek az elsőkkel párhuzamosan fordulni, amit a Hummer a rákok oldalazó mozgásához hasonlít. Ha viszont fordulékonyságra, manőverezhetőségre van szükség, akkor az elsőkkel ellentétes irányba fordulnak el. Széria a légrugózás is, amely akár 15 centivel is fel tudja emelni a kocsit, hogy kemény terepen se érjen le az alváz.
Egyelőre ismeretlen a 24 modulból álló akkumulátor kapacitása, de állítólag
több mint 560 km-es hatótávot biztosít
a Hummer EV-nek az amerikai szabvány szerint mérve. A pickup a Porsche Taycanhoz hasonlóan 800 voltos elektromos architektúrával rendelkezik, így vékonyabb kábeleket használhattak benne, és akár 350 kW-os villámtöltést is képes fogadni.
Nem kevesebb mint
18 kamerát építettek be a Hummerbe,
így nem csak a kocsi környezete figyelhető folyamatosan bentről, de az is, ami alatta van, így gyerekjáték a terepezés. A műszerfalon lévő 12,3 colos érintőképernyőn a vezető folyamatosan figyelheti a kerekek közötti nyomatékeloszlást, a karosszéria dőlését, a kerekek tapadását és egyéb adatokat, amelyek létfontosságúak lehetnek terepezés közben. Természetesen többféle terep-üzemmód is választható, a fejlett vezetéstámogató rendszereknek köszönhetően a Hummer bizonyos főutakon önvezetésre is képes, beleértve az önállóan végrehajtott előzéseket.
A Hummer EV-t a szintén elektromos, és még szintén nem kapható Tesla Cybertruck és a Rivian R1T közvetlen ellenfelének szánják Észak-Amerikában,
a gyártása 2021 végén, az értékesítése 2022 elején kezdődik.
Detroitban, az elektromos járművel gyártására átalakított Hamtramck üzemben fog készülni a hamarosan érkező többi új Hummerrel együtt, amelyek között többféle méretű pickupok és SUV-ok is lesznek.