A tisztán elektromos autóhoz tervezett E-GMP (Electric-Global Modular Platform: E-GMP) több előnyt hordoz a jelenlegi, és eredetileg alapvetően belsőégésű hajtásláncok befogadására tervezett padlólemezekkel szemben.
A menetteljesítmények, és a vezetési élmény, a hatótáv, és a helykínálat is jobb lesz, mint a Hyundai/Kia mai villanyautóinál.
Mivel a szabványos elemekből felépülő padlólemez és az akkumulátor is moduláris felépítésű, így rugalmasan adaptálható több méretkategóriára és karosszériaformára is.
Úgy tervezték az E-GMP-t, hogy a rá épített modellek kanyarstabilitása és vezetési élménye az átlagosnál jobb legyen. Ez jelentős részben az optimális első-hátsó súlyelosztásnak, az ötlengőkaros, független hátsó felfüggesztésnek és az alacsony súlypontnak köszönhető. Utóbbi elérésében komoly szerepet kap
a szokásosnál is alacsonyabbra beszerelt akkumulátorcsomag,
amelyet egy ultranagy szilárdságú acélokból összeállított biztonsági keret véd.
Egy esetleges ütközés energiáit a karosszéria és a padlólemez számítottan deformálódó zónái vezetik el az utastértől, a hajtáslánctól és az akkucsomagtól, utóbbi középső része különösen erősen rögzül a karosszériához, így merevítő funkciója is van.
Az E-GMP minden változatának
hosszú a tengelytávja, első-hátsó túlnyúlásai rövidek,
és a műszerfal helytakarékos, így a beltér tágasnak ígérkezik. Teljesen sík az utastér padlója, ami szabad kezet hagy a tervezőknek az ülések elhelyezésében.
70 százalékkal nagyobb a villanymotor csúcsfordulatszáma a ma szokásosnál, így megnőtt a teljesítmény és az elérhető végsebesség is a mai Kona Electric-hez képest, de a konkrét adatokat még nem árultak el.
Alapból hátsókerék-meghajtásúak az e-GMP autók, de egy első villanymotor beépítésével máris összkerékhajtásúvá válnak.
Az első hajtás a körülményektől függően akár le is választható a hajtásláncról,
így csökken majd a teljesítmény és a tapadás, de nő a hatótáv. Amúgy a teljes hajtáslánc hatásfokát 2-3 százalékkal sikerült megnövelni a Hyundai/Kia mai villanyautóihoz képest.
Fontos, hogy az E-MGP-t a jövőben várhatóan egyre jobban elterjedő, 800 V-os (akár 350 kW-os) villámtöltésre is felkészítették, ugyanakkor akkumulátora 400 V-ról szintén tölthető, mindenféle kiegészítő vagy adapter nélkül.
Az E-GMP-re épülő új villanyautók maximális hatótávolsága 500 km feletti lesz.
Megfelelő villámtöltővel az akkumulátorukat mindössze 18 perc alatt 80 százalékig lehet majd tölteni, és akár 5 perc alatt is képesek 100 kilométerre elegendő energia felvételére.
Komoly előnyt jelent, hogy a töltésszabályozó egység a megszokott egyirányú (töltés) energiaáramlással ellentétben két irányt enged meg. Így
az autó akkumulátorából energiát lehet kivenni,
és a hálózat irányába, vagy egy lemerült másik villanyautó felé továbbítani. Ez utóbbi működési mód legnagyobb kimenő elektromos teljesítménye 3,5 kW, ami azt jelenti, hogy akár egy otthoni légkondicionáló, vagy egy 140 centis képátlójú televízió is működtethető a segítségével.
Összesen 23 új modell bevezetését tervezi a Hyundai-csoport az e-GMP alapjain 2025-ig, ezért jelentették be idén augusztusban a kifejezetten elektromos autókra specializált új Hyundai-almárkát, az Ioniq-ot.
Az első újgenerációs koreai villanyautó
a 2021-ben érkező, a retrósan modern megjelenésű kompakt crossover, a Hyundai Ioniq 5 lesz,
amelyet még abban az évben követ majd a Kia első dedikált villanyautója. 2022-ben számíthatunk a porschés megjelenésű négyajtós kupé (Ioniq 6), és 2024 elején a nagy, várhatóan hétszemélyes szabadidő-autó (Ioniq 7) megjelenésére.