A négyajtós M3 és a kupé M4 kétféle változatban mutatkozott be, az alapmodellekben a háromliteres, sorhatos, duplaturbós motor 480, a Competitionökben viszont 510 lóerőt ad le. Utóbbiakhoz jövő nyártól
összkerékhajtás is rendelhető lesz, ami nagy újítás az M3 történetében,
de olyan sem fordult elő korábban, hogy hagyományos automata váltót (nyolcfokozatú ZF) lehessen rendelni a kocsihoz, eddig ugyanis egy vagy dupla kuplungos robotizált automatát kínáltak a kézi váltó mellett. Az alapverziók azért még mindig manuális váltóval és hátsókerék-meghajtással készülnek, ezekben visszaváltáskor már gázfröccsöt is ad az automatika.
A BMW vizuálisan is megkülönbözteti az M3-ast az alapot adó 3-astól, amit főleg a hatalmas, függőleges hűtőráccsal értek el.
Akkorák az új vesék, hogy a rendszámot kénytelenek voltak rajtuk elhelyezni,
és még a géptető formáját is hozzáigazították. Természetesen a lökhárítókat, küszöböket is sportosabbra cserélték, és hátul négy öblös, 10 cm átmérőjű csövön távoznak a kipufogógázok a diffúzor két oldalán, a csövek elektronikusan vezérelt csappantyúkkal is rendelkeznek a megfelelő hanghatások érdekében. Szélesebbek lettek a sárvédők, az elsőkön hűtőnyílásokat alakítottak ki, a tető szénszálból készül, és a hagyományos M3 tükrök sem maradtak ki.
Elődjéhez képest 108 mm-rel lett hosszabb (4794 mm), 26-tal szélesebb (1903 mm) és 8 mm-rel magasabb (1433) az M3, a tengelytáv 45 mm-rel nyúlt meg (2857 mm), de szélesebbek lettek a nyomtávok is elöl 34 (1617 mm), hátul 38 mm-rel (1605 mm).
Az M3 Competition 1730 kilót nyom,
ami pont annyi, mint a hátsókerék-meghajtású Mercedes-AMG C 63 tömege, pedig abban nincs is összkerékhajtás.
Az X3/X4 M-ből ismert, S58 kódnevű motor az M3/M4-ben 550 Nm, az M3/M4 Competitionben 650 Nm nyomatékot termel, amelyet 2650 és 5500-as fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. A legnagyobb fordulatszám 7200, ami egy turbómotortól magasnak számít.
A normál verziók 4,2, a Competitionök 3,9 másodperc alatt gyorsulnak
fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-nál, de a feláras Vezetői csomag részeként ezt 290 km/h-ra megemelhetik.
A Competitionhöz rendelhető M xDrive összkerékhajtás az M5-ből érkezik, és az M3/M4 párosban is háromféle üzemmódot (4WD, 4WD Sport, 2WD) kínál, utóbbiban csak hátul hajt, és a menetstabilizálót is kikapcsolja. Hátul minden verzióban elektronikusan vezérelt aktív önzáró differenciálmű dolgozik.
Alapáron jár az aktívan változó áttételű kormányzás,
a fékrendszer reagálása és pedálérzete is kétféle beállítás közül választható ki. A vezetéstámogató rendszerek kameráit lehet videofelvételeket készítésére is használni.
Az extraként megrendelhető M Drive Professional csomagot versenypályás használatra fejlesztették ki: a technológia részeként a motorvezérlésbe integrált
kipörgésgátló érzékenységét tíz fokozatban személyre szabhatják a sofőrök.
Az M Drift Analyser funkció, felveszi és részletesen elemzi az erőcsúsztatásokat, és természetesen köridő-mérő is van.
Az M3 és az M4 jövő tavasztól lesz megvásárolható, később lesz M4 kabrió és M4 Gran Coupé is, sőt, ezúttal már kombival is kiegészül a modellcsalád, de az M3 Touringra 2022-ig kell várni. Várhatóan 26-27 millió forinttól indul majd az árlista, a Competitonök 30 millió forintnál drágábbak lehetnek.