A Használtautó.hu autós magazinja és a Nonstopgumi csapata a Hungaroring tanpályáján végezte el már szokásosnak számító gumitesztjét. A teszten a hazánkban legnépszerűbbnek számító, 205/55 R16 méretben a nyári abroncsok mellett 2-2 négy évszakos, illetve 2-2 téli szett is mérkőzött az új garnitúrák között.
A tesztelők azt is vizsgálták, miként viselkedik az autó egy használt, még a törvényi előírásoknak bőségesen megfelelő nyári szettel, illetve hogy mit tud egy négyéves, még nem teljesen elhasznált téli gumival a tavaszi, 18-20 fokos hőmérsékleten.
Szokatlan fölényt mutatott az idei győztes, a Michelin Primacy 4, ami ezúttal fékezhetőség, valamint kanyarjellemzők és zajszint alapján, száraz és vizes úton is a legjobbnak bizonyult. A tesztből kiderült, hogy egy-egy középkategóriás abroncs tudása is átlag feletti, a legfőbb konklúzió pedig az, hogy a koros, ránézésre még megfelelő abroncsnál a legolcsóbb, új nyári szett is jobb lehet.
Az elérhető maximális pontszám 96,5 százalékát hozta
a harmadik éve veretlen Michelin Primacy 4,
de 90 százalék felett teljesített a Goodyear EfficientGrip Performance 2. Becsülendő ugyanakkor a náluk érezhetően olcsóbb Firestone Roadhawk tudása is,
a méretosztály legjobb 20 ezer forint alatti abroncsát pedig a Hankook kínálja.
Még a mezőny legolcsóbbjának számító Taurus abroncs és a négyévszakos Barum is kielégítő eredményt ért el,
a használt nyári és az egész éves Michelin CrossClimate+ gumi azonban csak feltételesen kielégítő minősítést kapott.
A téli abroncsok ezzel szemben, legyen szó új, akár prémium márkásról vagy pláne használtról, egyértelműen rossz megoldásnak számítanak már a tavaszi, 20 fok körüli hőmérsékleten is: ezek nem csupán átlag feletti fékutat és átlag alatti kanyarjellemzőket, hanem átlag feletti kopást is mutattak.