Idén mutatkozik be, és még bőven az év vége előtt a kereskedésekbe került a Skoda Fabia új nemzedéke, amely egy nagyon fontos újítást hordoz majd:
a 2008 óta használt, vagyis a kettővel ezelőtti generáción bevezetett PQ architektúrát végre leváltja a modern MQB A0 platform,
amely az Audi A1-esben, a Seat Ibizában és a Volkswagen Polóban már évek óta szolgál. A brit Autocar információi szerint eredetileg csak 2022-ben tervezte bemutatni az autót a Skoda, de a Volkswagen konszern úgy döntött, hogy a racionalizálás érdekében csökkenti az egyszerre gyártott platformok számát, ezért a régi Fabiának hamarabb kell nyugdíjba vonulnia.
A friss kémfotókon jól látható, hogy az új nemzedék sokkal jobban beleillik majd a Skoda jelenlegi formanyelvébe, ugyanis a hűtőmaszk az Enyaq-ot, a fényszóró az új Octaviát, a hátsó lámpa pedig a Kamiq-ot idézi, és a márkajelzés felirata is a csomagtérajtó közepső felső részére költözik. Mivel a Fabia
még ma is az egyik legtágasabb kisautó,
a hossza várhatóan alig fog változni, bár a szélesség és a tengelytáv növekedésére azért nagy az esély, a magasságból pedig talán le is csípnek pár centit.
Az MQB architektúra révén sokat javul majd a komfort, és a kocsi belseje is hasonló színvonalú lesz, mint az Octaviáé, a jelenlegi elavult műszerfalat olyan váltja, amely
nagyobb és jobb felbontású kijelzőkkel és lényegesen kevesebb fizikai nyomógombbal rendelkezik majd.
Megjelennek a kínálatban a Skoda legújabb infotainment rendszerei, és a hálózatba kapcsolhatóság is új szintre emelkedik, még digitális műszerfal, vezeték nélküli okostelefon-integráció és töltő, valamint fedélzeti wifi is rendelhető lesz.
Kizárólag turbós és szívó benzinmotorokat lehet majd rendelni (várhatóan 1,0 és 1,5 literes méretben, három, illetve négy hengerrel),
dízelmotor és elektromos verzió nem várható.
Sőt, eleinte a lágy hibrid rendszerekről is le kell majd mondani, cserébe azért, hogy az árérzékeny célközönség miatt elfogadható szinten tudják tartani a kisautó árat.
Ahogy a mostani Fabiából, úgy
az újból sem lesz RS sportváltozat,
annak ellenére sem, hogy az utóbbi évek legsikeresebb R5-ös raliautóját a Fabiából fejlesztették ki. Viszont a divatos, piros-fekete színkombinációjáról felismerhető, sikkes Monte Carlo kivitel továbbra is választható lesz, de műszakilag nem fog különbözni az olcsóbb verzióktól.