Az első Ford F-150 Raptor 2009-ben jelent meg, a második 2016-ban. Mindkettő meglepően jól fogyott, annak ellenére, hogy drága rétegmodellnek számítanak, ugyanis a sebes terepjárásra tervezett sport pickupok közé tartoznak. Még európai változat is készült, de nem az F-150-ből, hanem a kisebb Rangerből, és dízelmotorral.
A Raptorok népszerűségének egyik titka a nyers, agresszív megjelenés,
ami az új verzióról sem hiányzik.
Az orr-rész az erősen domborított motorháztetővel és a fekete hűtőráccsal hatásosan hangsúlyozza az új Raptor szélességét. A gépháztetőn új szellőzőnyílás kapott helyet, akárcsak a sárvédő felső peremén; ezek kialakítását állítólag az F-22 Raptor vadászgép ihlette. A Ford szerint az agresszív első sárvédők hatásosan terelik arrébb a nagy sebességnél felkavarodó porfelhőt.
De egy nagy teljesítményű, off-road pickupban a futómű a legfontosabb, az új Raptor ezért teljesen új felfüggesztéssel mutatkozik be. Az újratervezett, ötlengőkaros hátsót olyanra fejlesztették, hogy több vonóerőt továbbítson a kerekekhez nagy sebességű terepezés közben. Extra hosszú hosszlengőkarok tartoznak hozzá, hogy jobban megőrizzék a tengely pozícióját, illetve a szerkezet része még egy Panhard-rúd és a kategória leghosszabb tekercsrugó-párja is.
A hosszú ugratások és erős talajfogások erőhatását az új generációs Fox lengéscsillapítók mérséklik, amelyekben az elektronikus vezérlés a pillanatnyi helyzettől függően szabályozza a csillapítás mértékét. A futómű magasságérzékelőiből és más szenzorokból érkező jelek alapján a rendszer
másodpercenként 500-szor változtatja meg minden kerék csillapítását,
olyan gyorsan reagálva, mint amilyen sebességgel az emberi agy dolgozza fel a vizuális ingereket. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy miközben a vezető érzékeli, hogy megváltozott a terep, az autó már át is állt a megfelelő beállításokra.
A Raptor vásárlói most először választhatnak a 35 és 37 colos gumiabroncsok közül; ez utóbbi a legnagyobb méretű gyári gumi egy sorozatgyártású pickup kínálatában. A speciális tervezésű, nagyobb BF Goodrich All-Terrain gumikkal
a Raptor hasmagassága 333 mm;
az első terepszöge 33,1 fok, a hátsó 24,9 fok, a középső terepszög pedig 24,4 fok. Már a 35 colos gumikkal is kivételesen nagyok a rugóutak: elöl 356, hátul 381 mm, ami 25 százalékkal több, mint amit az első generációs Raptor tudott.
A pickup szíve az elődből átvett ikerturbós, 3,5 literes V6-os turbómotor, amely alacsony fordulatszám-tartományban is közel 700 Nm forgatónyomatékot ad le. Bár a csúcsteljesítménye még titok, de az elődből kiindulva
több mint 450 lóerővel lehet számolni.
Az új, 76 mm átmérőjű kipufogó különlegessége az aktív szeleprendszer, amely felerősíti a hangot négyféle programban.
A tízfokozatú automata váltó lamelláskuplungos osztóműhöz csatlakozik, az elektronikus szabályozású hátsó differenciálzár alapáras, a részlegesen önzáró Torsen első differenciálmű külön rendelhető. A Raptor maximális teherbírása (91 kilogrammal) 635 kilogrammra nőtt, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 92 kilogrammal gyarapodott, így már eléri a 3700 kilogrammot.
A Terepvezérlési Rendszer segítségével az autós hétféle (Csúszós út, Vontatás, Sport, Normal, Off-Road, Baja és Sziklán Araszolás) üzemmód közül választva a pillanatnyi helyzet szerint optimalizálhatja a jármű menetdinamikáját. Mindegyik üzemmódban másféle beállítások alapján működik a kormányzás, a váltóvezérlés, a stabilitásvezérlés, az aktív kipufogószelep, az aktív lengéscsillapító rendszer, a gázadás, sőt még a digitális műszeregység megjelenése is megváltozik.
A külön rendelhető 360 fokos kameracsomag segítségével a kabinból minden akadály meglátható az autó körül, az elölnézeti képen pedig a kerekek pillanatnyi állása és nyomvonala is megjelenik, így a vezetőnek a kritikus pontokon nem kell újra meg újra kiszállnia az autóból, hogy felmérje a helyzetet.
Az Egypedálos rendszer extrém terepen tesz jó szolgálatot:
a vezetőnek kizárólag a gázpedált kell használnia: ha lenyomja, az autó halad, ha felengedi, fékez, mint egy nagy fékenergia-visszatöltésű villanyautónál.
A 2021-es F-150 Raptor a Ford michigani Dearborn üzemében készül majd, és nyáron jelenik meg a márkakereskedésekben. A közel 700 lóerős, kompresszoros V8-as Raptor R csúcsváltozat jövőre érkezik.