Jason Momoa (alias Aquaman) felbukkanása és a nagy felhajtás jól mutatja, mennyire fontos eseményhez érkezett az amerikai motorgyártó: a továbbiakban egy vérbeli túraenduró is a HD modellpaletta része lesz. Pár éve ez még elképzelhetetlen lett volna, manapság azonban ennél a kategóriánál semmi nem keresettebb és hoz több pénzt a konyhára. A túrenduró a motorozás SUV-ja, és hát látjuk milyen vérengzést művelt ez a kategória az autókategóriák között az elmúlt években.
A Harley tehát bemutatta a világnak a Pan Americát, melynek hazai premierje csak tavasz végén – nyár elején várható, de a forgalmazótól ígéretet kaptunk, hogy az elsők között próbálhatjuk majd ki az új modellt. Addig nézzük röviden az eddig ismert adatokat. Két modell mutatkozott be, a Pan America 1250 és a 1250 Special. A motor nem meglepő módon egy 1250 köbcentis vízhűtéses blokk, amely 150 lóerőt ad le. A rugóút elől és hátul is 190 mm lesz, tehát a Pan Americát minden valószínűség szerint tényleg lehet majd komoly terepen is használni, nem csak egy alibi motor lesz.
Tengelytávja 1580 mm, ami kifejezetten jó érték, és a kategória sztenderdjei szerint az első kerekek 19, a hátsók pedig 17 colosak. A biztonságos megállásról pedig az első-hátsó kerekeket akár egyszerre fékező kombinált fékrendszerrel ellátott Brembo tárcsák gondoskodnak. Olyan vezetést támogató rendszerekkel szerelték fel az új modellt, mint a beállítható vezetési módok vagy a kanyarodást segítő biztonsági rendszerek, ilyen például a kanyarodási kipörgésgátló. A motorban helyet kapó technikai újdonságok kigyorsításkor, lassításkor és fékezéskor is segítik majd a motorost.
Ezen felül a Pan America Special elektronikusan állítható első és hátsó futóművel is rendelkezik, mely az iparágban nem kispályásnak számító SHOWA-tól érkezik.
A Harley egy világújdonságot is bemutatott, ez nem más, mint az automatikusan állítható ülésmagasság (ARH),
ami szintén csak a drágább 1250 Special modellen lesz elérhető. Lényege, hogy az elektronikus rugóstagoknak köszönhetően a rendszer automatikusan tudja állítani a motorkerékpár magasságát álló helyzetben illetve menet közben is.
Alló helyzetben akár 2,5 - 5 centiméterig süllyeszti le a gépet, annak érdekében, hogy a motoros mindkét lába stabilan leérjen a földre. A gyári bemutatóban kiemelték, hogy a rendszer nem változtat a rugóúton, aminek a teljes hossza így megmarad, valamint nem romlik a dőlésszög és a hasmagasság sem. Nem tudjuk, ez hogyan működik a gyakorlatban, de nagyon kíváncsiak vagyunk.
XXI. századi motor lévén, minden adatot és visszajelzést egy döntött 6.8 inch átmérőjű színes érintőképernyőről érhetünk el. Menet közben a kormányon lévő gombokkal is lehet kezelni, a rendszer pedig Bluetooth-szal kapcsolódik az okostelefonhoz. A navigáció iOS vagy Android készülékekre is ingyenes lesz, ehhez egy alkalmazást kell majd letölteni. A Harley eltökéltségére jellemző, hogy a Pan America tervezése során teljesen átszervezte a dizájner- és mérnökcsapatot, és a hírek szerint egy olyan gárda építette meg a modellt, aki tényleg látott már közelről komoly terepet, erdőt, sziklákat.
Tehát van rá reális esély, hogy a PA nem úgy fog viselkedni sárban vagy homokban, mint egy tehén a jégpályán,
ennek azonban némileg ellentmond a motor súlya, ami 245 kg a sima és 258 kg a Special kivitel esetében. Ugyanakkor az is igaz, hogy a BMW és KTM hasonló méretű bálnái (1250 GSa és 1290 SA) sem sokkal könnyebbek, mégis remekül használhatóak a semmi közepén.
Pontos hazai árakról még nincs hírünk, de az eurós árak már nyilvánosak, a sima Pan America 13 070 euró+áfa lesz, minden földi jóval szerelt Special változat pedig 15 015 euró+áfa áron érhető el. Hogy milyen lesz a gyakorlatban a Harley-Davidson legújabb modellje, még nem tudjuk, de tavasz végén minden kiderül. Addig képek alapján érdemes barátkozni szokatlan, de kétségtelenül karakteres formájával, illetve megnézni, milyen jól motorozik Aquaman a susnyásban.