Komoly késéssel a világ legnagyobb gyártója is bemutatta az első villanyautóját

Toyota bZ4X elektromos
Vágólapra másolva!
A Sanghaji Autószalonon tartotta a Toyota a RAV4-méretű bZ4X tanulmány világpremierjét, a szériaváltozat jövőre érkezik.
Vágólapra másolva!
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos

A bZ4X tanulmány változata ízelítőt ad abból, hogy milyenek lesznek majd a Toyota régóta várt akkumulátoros elektromos autói. A

Subaruval közösen kifejlesztett

villanyautó egy vadonatúj, elektromos hajtáshoz tervezett padlólemezre épül.

Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos

A hosszú tengelytávnak és a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően az utastér tágas és nyitott; a hátsó lábtér akkora, mint egy Camry-ben. A digitális műszeregység a különleges, Forma-1 stílusú kormánykerék fölött kapott helyet, hogy leolvasásához a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania tekintetét az útról.

Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos

Az első és hátsó tengelyen egy-egy elektromotorral működő összkerékhajtás a Toyota és a Subaru közös munkájával készült. A vezetékes vezérlésű (steer-by-wire) kormányrendszerben

nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kerék között,

ilyet már láttunk az Infiniti Q50-ben. A megoldás előnye a könnyen megoldható változó áttételezés, illetve az egyenetlen útfelületről érkező, vagy a fékezés közben keletkező rezgések kiszűrése. A steer-by-wire technológiának köszönhetően a tervezők túlléphettek a szokványos, kör alakú kormánykeréken is, mivel a vezetőnek kanyarodás közben nem kell a karima körül mozgatnia a kezét.

Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos
Toyota bZ4X elektromos

A Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 70 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú autó szerepel majd globális kínálatában, és ebből legalább 15 tisztán elektromos hajtású lesz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!