A bZ4X tanulmány változata ízelítőt ad abból, hogy milyenek lesznek majd a Toyota régóta várt akkumulátoros elektromos autói. A
Subaruval közösen kifejlesztett
villanyautó egy vadonatúj, elektromos hajtáshoz tervezett padlólemezre épül.
A hosszú tengelytávnak és a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően az utastér tágas és nyitott; a hátsó lábtér akkora, mint egy Camry-ben. A digitális műszeregység a különleges, Forma-1 stílusú kormánykerék fölött kapott helyet, hogy leolvasásához a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania tekintetét az útról.
Az első és hátsó tengelyen egy-egy elektromotorral működő összkerékhajtás a Toyota és a Subaru közös munkájával készült. A vezetékes vezérlésű (steer-by-wire) kormányrendszerben
nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kerék között,
ilyet már láttunk az Infiniti Q50-ben. A megoldás előnye a könnyen megoldható változó áttételezés, illetve az egyenetlen útfelületről érkező, vagy a fékezés közben keletkező rezgések kiszűrése. A steer-by-wire technológiának köszönhetően a tervezők túlléphettek a szokványos, kör alakú kormánykeréken is, mivel a vezetőnek kanyarodás közben nem kell a karima körül mozgatnia a kezét.
A Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 70 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú autó szerepel majd globális kínálatában, és ebből legalább 15 tisztán elektromos hajtású lesz.