A G70 Shooting Brake az első típusa az Európába hivatalosan idén nyáron érkező Genesisnek, amelyet speciálisan az öreg kontinens igényei alapján fejlesztett ki. Úgy vélik a koreai prémiummárka vezetői, hogy a kombi karosszériatípus mélyen beágyazódott az európai autótörténelembe, és különösen a prémiummárkák ügyfelei között rendkívül népszerű.
Rögtön látszik, hogy a G70 kombit nem a zöldségeseknek tervezték,
az emelkedő övvonal, a lejtős tetővonal és a keskeny, V-alakú csomagtérfedél nem azt sugallja, hogy a csomagtartó befogadóképessége és pakolhatósága prioritást élvezett volna a formatervezéskor.
Az viszont egyértelmű, hogy a Shooting Brake ferdehátúakra emlékeztető dizájnja kifejezetten sportos és egyedi, amire a csík hátsó lámpák, a hatalmas, ovális kipufogóvégek és a markáns diffúzor csak ráerősítenek. Szépen illeszkedik a tetővonalhoz az egy darab üvegből készült csomagtérfedél és a méretes hátsó szpojler.
A G70 Shooting Brake hossza ugyanúgy 4,685 méter, mint a szedáné, ami azt jelenti, hogy az Audi A4 Avantnál 8, a BMW 3-as Touringnál 2,4, a Mercedes-Benz C-osztály T- modellnél 6,6 centivel rövidebb, illetve 6, 4, valamint 5,4 centivel alacsonyabb.
Annyit árult el az első kombija csomagtartó méretéről a Genesis, hogy 40 százalékkal nagyobb, mint a szedán G70-esé.
A 462 és a 330 liter is a középkategória legrosszabb értéke,
de ezeket a kocsikat úgysem cipekedni veszik, hanem lifestyle kombinak. Viszont a használhatóság nem rossz, a csomagtérfedél elektromosan nyílik, a hátsó üléstámlákat pedig 4:2:4 arányban lehet lehajtani, így középen könnyen szállíthatók hosszúkás tárgyak.
A G70 Shooting Brake európai motorkínálatáról még nem árult el konkrétumokat a Genesis, de az tudható, hogy a szedánt más piacokon egy kétliteres, 252 lóerős benzines turbómotorral, egy 2,2 literes, 202 lóerős dízellel és egy 3,3 literes, 370 lóerős ikerturbós V6-os benzinessel árulják. Vélhetően nálunk sem változik a hátsókerekes hajtáslánc-kínálat, a nyolcfokozatú automata váltó alapáron jár, a minden motorhoz kérhető összkerékhajtás viszont feláras.
Eredetileg i2020-ra tervezte az európai bevonulását a Genesis, de ez idénre tolódott a koronavírus-járvány miatt.
A koreai márka az Audi korábbi értékesítési igazgatóját, Dominique Boesch-t vette fel az európai divíziójának élére,
aki a G70 kombi bemutatóján elmondta, hogy az Európa-specifikus karosszériaváltozat azt mutatja, hogy a Genesis nagyon elkötelezett a kontinens iránt.
Még nagyon friss márka a Genesis, hiszen az első modellje, a felsőkategóriás G90 luxuslimuzin mindössze hat éve lépett piacra az Egyesült Államokban és Dél-Koreában. Minden típusuk, így a G70, G80, G90 és a GV80 SUV is egy fejlett hátsókerék-meghajtású platformra épül, de választhatóak összkerék-meghajtással is.
A 2020-ban felfrissített G70 a szintén 2020-ban bemutatott GV70 szabadidő-autóval ápol rokonságot. Mindkét középkategóriás modell magán hordozza a Genesisek jellegzetes formajegyeit, a hatalmas, pajzs alakú hűtőmaszkot és a vízszintesen osztott, csík lámpákat.
Vélhetően nem lesz könnyű megvetnie a lábát a Genesisnek a nagy hagyományokkal és presztízzsel bíró európai prémiummárkák hazai terepén, amit az is valószínűsít, hogy a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 10 év próbálkozás után 2019-ben vonult ki a kontinensünkről, de a jóval elismertebb Lexusnak is 30 évre volt szüksége, hogy egymillió autót el tudjon itt adni, holott a nagy németeknek ez 12-14 havonta sikerül.
Ugyanakkor a Hyundai-Kia konszern a tömegautók piacán az elmúlt évtizedben a legnagyobb növekedést produkálta Európában, így arra is van esély, hogy a koreai autók jó híre, kedvező ár-érték aránya és hosszú garanciája miatt a Genesis indulása is zökkenőmentes lesz. Segítheti a piacszerzést, hogy a koreai prémiummárka idén mutatja be első tisztán elektromos autóját, amely az Ioniq 5 korszerű és variálható platformjára épül majd.