Sokakat fog eltéríteni a német prémiummárkáktól - Genesis G70 Shooting Brake bemutató

Genesis G70 kombi
Vágólapra másolva!
A Hyundai luxusmárkája kifejezetten Európa számára készítette el az Audi A4 Avant és a BMW 3-as Touring vetélytársát, amelynek fő vonzereje a formája lesz.
Vágólapra másolva!
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

A G70 Shooting Brake az első típusa az Európába hivatalosan idén nyáron érkező Genesisnek, amelyet speciálisan az öreg kontinens igényei alapján fejlesztett ki. Úgy vélik a koreai prémiummárka vezetői, hogy a kombi karosszériatípus mélyen beágyazódott az európai autótörténelembe, és különösen a prémiummárkák ügyfelei között rendkívül népszerű.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Rögtön látszik, hogy a G70 kombit nem a zöldségeseknek tervezték,

az emelkedő övvonal, a lejtős tetővonal és a keskeny, V-alakú csomagtérfedél nem azt sugallja, hogy a csomagtartó befogadóképessége és pakolhatósága prioritást élvezett volna a formatervezéskor.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Az viszont egyértelmű, hogy a Shooting Brake ferdehátúakra emlékeztető dizájnja kifejezetten sportos és egyedi, amire a csík hátsó lámpák, a hatalmas, ovális kipufogóvégek és a markáns diffúzor csak ráerősítenek. Szépen illeszkedik a tetővonalhoz az egy darab üvegből készült csomagtérfedél és a méretes hátsó szpojler.

Kisebb, mint a németek

A G70 Shooting Brake hossza ugyanúgy 4,685 méter, mint a szedáné, ami azt jelenti, hogy az Audi A4 Avantnál 8, a BMW 3-as Touringnál 2,4, a Mercedes-Benz C-osztály T- modellnél 6,6 centivel rövidebb, illetve 6, 4, valamint 5,4 centivel alacsonyabb.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Annyit árult el az első kombija csomagtartó méretéről a Genesis, hogy 40 százalékkal nagyobb, mint a szedán G70-esé.

A 462 és a 330 liter is a középkategória legrosszabb értéke,

de ezeket a kocsikat úgysem cipekedni veszik, hanem lifestyle kombinak. Viszont a használhatóság nem rossz, a csomagtérfedél elektromosan nyílik, a hátsó üléstámlákat pedig 4:2:4 arányban lehet lehajtani, így középen könnyen szállíthatók hosszúkás tárgyak.

Dízel lesz, kézi váltó nem

A G70 Shooting Brake európai motorkínálatáról még nem árult el konkrétumokat a Genesis, de az tudható, hogy a szedánt más piacokon egy kétliteres, 252 lóerős benzines turbómotorral, egy 2,2 literes, 202 lóerős dízellel és egy 3,3 literes, 370 lóerős ikerturbós V6-os benzinessel árulják. Vélhetően nálunk sem változik a hátsókerekes hajtáslánc-kínálat, a nyolcfokozatú automata váltó alapáron jár, a minden motorhoz kérhető összkerékhajtás viszont feláras.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Eredetileg i2020-ra tervezte az európai bevonulását a Genesis, de ez idénre tolódott a koronavírus-járvány miatt.

A koreai márka az Audi korábbi értékesítési igazgatóját, Dominique Boesch-t vette fel az európai divíziójának élére,

aki a G70 kombi bemutatóján elmondta, hogy az Európa-specifikus karosszériaváltozat azt mutatja, hogy a Genesis nagyon elkötelezett a kontinens iránt.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Még nagyon friss márka a Genesis, hiszen az első modellje, a felsőkategóriás G90 luxuslimuzin mindössze hat éve lépett piacra az Egyesült Államokban és Dél-Koreában. Minden típusuk, így a G70, G80, G90 és a GV80 SUV is egy fejlett hátsókerék-meghajtású platformra épül, de választhatóak összkerék-meghajtással is.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

A 2020-ban felfrissített G70 a szintén 2020-ban bemutatott GV70 szabadidő-autóval ápol rokonságot. Mindkét középkategóriás modell magán hordozza a Genesisek jellegzetes formajegyeit, a hatalmas, pajzs alakú hűtőmaszkot és a vízszintesen osztott, csík lámpákat.

Nehéz fába vágták a fejszét

Vélhetően nem lesz könnyű megvetnie a lábát a Genesisnek a nagy hagyományokkal és presztízzsel bíró európai prémiummárkák hazai terepén, amit az is valószínűsít, hogy a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 10 év próbálkozás után 2019-ben vonult ki a kontinensünkről, de a jóval elismertebb Lexusnak is 30 évre volt szüksége, hogy egymillió autót el tudjon itt adni, holott a nagy németeknek ez 12-14 havonta sikerül.

Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi
G70
Genesis G70 kombi
Genesis G70 kombi

Ugyanakkor a Hyundai-Kia konszern a tömegautók piacán az elmúlt évtizedben a legnagyobb növekedést produkálta Európában, így arra is van esély, hogy a koreai autók jó híre, kedvező ár-érték aránya és hosszú garanciája miatt a Genesis indulása is zökkenőmentes lesz. Segítheti a piacszerzést, hogy a koreai prémiummárka idén mutatja be első tisztán elektromos autóját, amely az Ioniq 5 korszerű és variálható platformjára épül majd.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!