Végre egy elérhető árú SUV szívó benzinessel - Hyundai Bayon menetpróba

Hyundai Bayon
Vágólapra másolva!
A Hyundai Bayon nagyjából akkora, mint a Kona, de kívül-belül modernebb, és nagyobb a csomagtartója. Cserébe szűkebb a hajtásláncválasztéka, és vezetni nem olyan jó.
Vágólapra másolva!
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Az első kérdésem az volt a hyundaiosokhoz a sajtó számára rendezett menetpróbán, hogy mi szüksége van a márkának egy újabb kis szabadidő-autóra, amikor ott van a népszerű Kona is, amely ráadásul nemrég esett át egy alapos modellfrissítésen, vagyis pár évig még garantáltan a kínálatban marad. Azt a választ kaptam, hogy

a Bayon némileg más vevőkörnek készül, ezért nyúlánkabb, alacsonyabb, kombiszerűbb karosszériát kapott,

míg a klasszikus SUV-jegyek inkább a Konára jellemzőek. A 2002-től 2012-ig gyártott Ford Fusion volt hasonló stílusú autó, mint a Bayon. Azt annak idején vitték, mint a cukrot, mert az alapokat adó Fiestánál alig volt drágább, viszont jóval nagyobb utas- és csomagtérrel rendelkezett, emellett az emelt futóműve miatt könnyebb terepen is elboldogult.

Kisebb a Konánál, de a csomagtere nagyobb

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Méretekben nincs nagy különbség a Bayon és a Kona között, előbbi 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm magas, a tengelytávja 2580 mm, a csomagtere 411 literes. Utóbbi 4206 mm hosszú, 1801 mm széles és 1565 mm magas, a tengelytávja 2601 mm, azonos motorral 145 kilóval nehezebb, a csomagtere 374 literes. Mindkettő valamivel tágasabb az i20-nál, a fő különbség az, hogy a Bayonban kicsit mélyebben vannak az ülések, bár az új i20-hoz képest így is magasabban ül a sofőr, és jobban átlátja a forgalmat.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Hiába ugyanakkorák pár centi különbséggel, senki sem fogja összetéveszteni a Bayont a Konával, mert az előbbit már a Hyundai legutolsó formanyelve szerint rajzolták meg, ezért inkább az i20-ra emlékeztet, ami nem véletlen, lévén, hogy

a műszaki alapok is a kisautóból származnak.

A karosszérialakatosok rémálma lehet az ilyen, egymást metsző élekből, konvex és konkáv felületek váltakozásából álló túlbonyolított ajtóforma, de tény, hogy jól néz ki a Bayon profilból, és harmonikusan illeszkednek a képbe a kiszélesített kerékjáratok, a formatervezett tükörházak és a nyílhegy alakú C-oszlopok is.

Ismerős belső tér

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

A merész és modern külső után némi csalódást okozhat a fényes, kemény fekete műanyagból készített műszerfal, amely egy az egyben az i20-ból származik. Sokat javít a belső tér látványán a 10,25 colos digitális műszeregység és a 8 colos érintőképernyő (mindkettő Comfort felszereltségtől), és az is dicséretes, hogy a fedélzeti infotainment rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódást kínál.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Sokféle biztonsági és vezetéstámogatási funkciót kínál a Bayon, ezek közül említést érdemel a 125 ezer forintba kerülő GPS-alapú adaptív sebességtartó automatika (automata váltó esetén), amely a navigációs rendszer adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton képes önállóan beállítani az útviszonyokhoz megfelelő sebességet.

Dízel és villany nincs, szívó benzines van

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

A Bayon hajtáslánckínálata jelentősen eltér a Konáétól, előbbit csak fronthajtással gyártják, utóbbiból viszont léteznek összkerekes változatok is. A motorválasztékukban az egyetlen közös pont a 120 lóerős, egyliteres, turbós háromhengeres, de ez sem teljesen igaz, mert a Bayonhoz csak a 48 V-os lágy hibrid rendszerrel és elektromos kuplungpedállal (Hyundai-nyelven intelligens kézi váltóval) társítva lehet megvenni, míg a Konához csak ezek nélkül.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Ezen túl a Konához 1,6 literes benzines és dízel turbó, sőt, tisztán elektromos hajtás is választható, a Bayonhoz ezek elérhetetlenek, viszont nála

az árlista a tartósnak ígérkező, 1,2-es, 84 lóerős négyhengeres szívó benzinessel indul,

amely várhatóan az árérzékeny vevők első számú választása lesz. Emellett titkos tipp lehet az ezres turbó 100 lóerősre butított változata is, mert a nyomatéka ugyanúgy 171 Nm, mint a 120 lóerősnek, ráadásul a lágy hibrid rendszer és az intelligens kézi váltó nélkül is kérhető, amivel 650 ezer forint spórolható meg.

Milyen vezetni?

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

A hazai menetpróbán a belépő modellt, az 1,2 MPi nevű szívómotoros verziót próbálhattam ki, és kellemesen csalódtam benne. Mivel a hangszigetelés hatásos, a pörgős négyhengeres hangja még magas fordulatszámon sem szűrődik be zavaró mértékben az utastérbe. Ez már csak azért is hasznos, mivel rendesen forgatni kell a nyomatékszegény (117 Nm) motort a haladáshoz, viszont ez egyáltalán nincs ellenére, és a gázreakciók is élénkebbek, mint a turbómotornak. A 13,5 másodperces gyorsulás papíron kevésnek tűnik, de a hétköznapi forgalomban bőven elegendő, és a 165 km/h-s végsebességnél sincs szükség többre, ha az ember nem a német autópályán tölti ideje nagy részét.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Sajnos az ötfokozatú kézi váltó megvezetése lötyögős és pontatlan, cserébe könnyen lehet kapcsolni, és a kormányzáshoz és a pedálokhoz is minimális erő szükséges. Ebből már kitalálhatják, hogy a vezetési élmény egyáltalán nem sportos, de ebben a kategóriában ez nem is elvárás, az viszont annál inkább, hogy a futómű jól rugózza ki az úthibákat, amiben jól is vizsgázott a Bayon, igaz, a kanyarokban az átlagnál kicsit jobban billegett.

Árak, felszereltség

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

A Bayon árlistája 5,3 millió forintnál kezdődik

és 7,75 millió forintnál végződik, előbbi az 1,2-es, fapados Entry verzióhoz, utóbbi a Premium felszereltségű, 120 lóerős, lágy hibrid automatához tartozik. Azonban aki az összes extrát megrendeli a csúcsváltozathoz, 10 millió forint fölé is növelheti a vételárat, ami egy egyliteres kisautótól túlzás még akkor is, ha elvileg ez egy SUV. Nem fogja megkönnyíteni a választást, hogy egyliteres turbómotorral, Comfort felszereltséggel a Bayon és a Kona is 6,4 millió forintba kerül, igaz, a régebbi modell 100 helyett 120 lóerőt ad.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Ár-érték arányban talán az 5,99 millió forintba kerülő 1,2 MPi Limited a legjobb választás a Bayonok közül, mert ebben már a bőrkormány, az igényesebb ajtókárpit, a kéttónusú műszerfal, a hangulatvilágítás, a digitális műszerfal, az érintőképernyő, az egyzónás automata klíma, a 3 db USB-csatlakozó, az Apple CarPlay, az Android Auto kompatibilitás és a négy elektromos ablak is benne van. Igaz, ennyi pénzért a Suzuki Vitara is hasonlóan gazdag felszereltséget, és egy 1,4-es, 48 voltos lágy hibrid rendszerrel ellátott, 129 lóerős turbómotort ad, amivel jóval fürgébb a Hyundainál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!