Az elektromos sportautókra specializálódott, Zágrábhoz közeli központtal rendelkező Rimac Automobili első modellje a 2016-ben bemutatott Concept One volt. Az 1088 lóerős villanyautóból mindössze 8 készült, az egyik példányát a Top Gear és a Grand Tour egykori műsorvezetője, Richard Hammond totálkárosra törte egy forgatáson 2017-ben.
2018 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatta be a Rimac története második modelljét, a C_Two-t, akkor még csak tanulmány formában. Büszke ígéretekből nem volt hiány: 1914 lóerőről, 2300 Nm-ről, 1,97 másodperces 0-100-as gyorsulásról, 412 km/h-s végsebességről, 4-es szintű önvezetésről és arcfelismeréses sofőr-azonosításról lehetett olvasni a prospektusban.
Akkor még kevesen hitték, hogy Mate Rimac cégalapító Elon Musk-szintűen merész ígéretei meg is valósulnak, de a most bemutatott szériaváltozat (amit C_Two helyett már Neverának hívnak egy, a horvát partoknál rendszeresen előforduló vihar után) tényleg mindent tud a teljes önvezetésen kívül.
Sőt, van, amiben túl is teljesíti az ígéreteket: a nyomatéka 2300 helyett 2360 Nm lett, a gyorsulása 0-300 km/h-ra pedig 11,8 helyett mindössze 9,3 másodpercig tart, ami a 0-100-as (1,97 mp) és a negyed mérföldes (8,6 mp) gyorsulási időhöz hasonlóan világrekord a szériaautók között. Összehasonlításképp, az 1500 lóerős Bugatti Chironnak 13,1, 2,4 és 9,4 másodperc kell ezekhez a távokhoz, a benzines hiperautó csak végsebességben veri a Rimacot.
Nem csak gyorsulásban, hanem karosszériamerevségben is világelső a karbon karosszériás Nevera, ami annak köszönhető, hogy a monocoque váza a legnagyobb egy darabból álló karbon elem, ami az autóiparban valaha előfordult, és maga a 700 kg tömegű akkumulátorcsomag is strukturális merevítőként funkcionál.
Mind a négy keréknél van egy-egy villanymotor, a Nevera úgy osztja el a hatalmas erejét a négy sarok között, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a tapadás és a legnagyobb a kanyarsebesség. Másodpercenként 100-szor számítja ki és változtatja a számítógép, hogy az egyes kerekekre mennyi nyomaték jusson. Az első villanymotorok közvetlenül, a hátsók egy kétfokozatú váltón keresztül hajtják a kerekeket, akárcsak a Porsche Taycannál.
A megállásról részben a 390 mm átmérőjű karbon-karámia féktárcsák, részben az energiát visszatöltő, generátor üzemre váltó villanymotorok gondoskodnak. Ha a fékek melegednek fel az ideálisnál magasabb hőmérsékletre, akkor a rendszer megnöveli a rekuperáció arányát a teljes fékhatásban, ha az akku válik forróvá, akkor az üzemi fékek kapnak nagyobb szerepet. Nem csak a fékrendszer, de a kormányzás is „by wire" rendszerű, vagyis nincs fizikai összeköttetés a pedálok és a kerekek között, így ezek beállításai is változtathatóak. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik adaptív gátlókkal, a hasmagasság változtatható.
Összesen hétféle üzemmód létezik, az autó beállításai teljesen személyre szabhatóak, de a sofőr hangulatához is igazodhatnak automatikusan. Versenypályán arra is képes a Driver Coach nevű, mesterséges intelligencia alapú vezetéssegéd, hogy megmutassa az ideális íveket, fékezési és kigyorsítási pontokat a sofőrnek.
Most bemutattunk egy autót, ami magasabb szintre emeli a hiperautók piacát. Kihasználtuk az elektromos hajtáslánc-technológia ma elérhető teljes potenciálját, bebizonyítva azt, amit mindig is ígértünk: a Nevera elektromos hiperautó több mint izgalmas, és ugyanolyan élvezetes vele menni versenypályán, mint átkelni egy kontinensen"
- mondta Mate Rimac a bemutató videón.
A tervezett 150 darab Neverát nagyjából három év alatt fogja legyártani a Rimac, minden példány egyedi lesz, és körülbelül 2 millió euróba fog kerülni.