A horvátok megcsinálták a világ legjobban gyorsuló autóját

Rimac Nevera
Vágólapra másolva!
A közel 2000 lóerős Rimac Nevera nemcsak gyorsulásban, hanem karosszériamerevségben is világelső.
Vágólapra másolva!
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

Az elektromos sportautókra specializálódott, Zágrábhoz közeli központtal rendelkező Rimac Automobili első modellje a 2016-ben bemutatott Concept One volt. Az 1088 lóerős villanyautóból mindössze 8 készült, az egyik példányát a Top Gear és a Grand Tour egykori műsorvezetője, Richard Hammond totálkárosra törte egy forgatáson 2017-ben.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

2018 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatta be a Rimac története második modelljét, a C_Two-t, akkor még csak tanulmány formában. Büszke ígéretekből nem volt hiány: 1914 lóerőről, 2300 Nm-ről, 1,97 másodperces 0-100-as gyorsulásról, 412 km/h-s végsebességről, 4-es szintű önvezetésről és arcfelismeréses sofőr-azonosításról lehetett olvasni a prospektusban.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

Akkor még kevesen hitték, hogy Mate Rimac cégalapító Elon Musk-szintűen merész ígéretei meg is valósulnak, de a most bemutatott szériaváltozat (amit C_Two helyett már Neverának hívnak egy, a horvát partoknál rendszeresen előforduló vihar után) tényleg mindent tud a teljes önvezetésen kívül.

0-300 km/h: 9,3 mp

Sőt, van, amiben túl is teljesíti az ígéreteket: a nyomatéka 2300 helyett 2360 Nm lett, a gyorsulása 0-300 km/h-ra pedig 11,8 helyett mindössze 9,3 másodpercig tart, ami a 0-100-as (1,97 mp) és a negyed mérföldes (8,6 mp) gyorsulási időhöz hasonlóan világrekord a szériaautók között. Összehasonlításképp, az 1500 lóerős Bugatti Chironnak 13,1, 2,4 és 9,4 másodperc kell ezekhez a távokhoz, a benzines hiperautó csak végsebességben veri a Rimacot.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

Nem csak gyorsulásban, hanem karosszériamerevségben is világelső a karbon karosszériás Nevera, ami annak köszönhető, hogy a monocoque váza a legnagyobb egy darabból álló karbon elem, ami az autóiparban valaha előfordult, és maga a 700 kg tömegű akkumulátorcsomag is strukturális merevítőként funkcionál.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

Mind a négy keréknél van egy-egy villanymotor, a Nevera úgy osztja el a hatalmas erejét a négy sarok között, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a tapadás és a legnagyobb a kanyarsebesség. Másodpercenként 100-szor számítja ki és változtatja a számítógép, hogy az egyes kerekekre mennyi nyomaték jusson. Az első villanymotorok közvetlenül, a hátsók egy kétfokozatú váltón keresztül hajtják a kerekeket, akárcsak a Porsche Taycannál.

Elektromos a fékrendszer és a kormányzás is

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

A megállásról részben a 390 mm átmérőjű karbon-karámia féktárcsák, részben az energiát visszatöltő, generátor üzemre váltó villanymotorok gondoskodnak. Ha a fékek melegednek fel az ideálisnál magasabb hőmérsékletre, akkor a rendszer megnöveli a rekuperáció arányát a teljes fékhatásban, ha az akku válik forróvá, akkor az üzemi fékek kapnak nagyobb szerepet. Nem csak a fékrendszer, de a kormányzás is „by wire" rendszerű, vagyis nincs fizikai összeköttetés a pedálok és a kerekek között, így ezek beállításai is változtathatóak. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik adaptív gátlókkal, a hasmagasság változtatható.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

Összesen hétféle üzemmód létezik, az autó beállításai teljesen személyre szabhatóak, de a sofőr hangulatához is igazodhatnak automatikusan. Versenypályán arra is képes a Driver Coach nevű, mesterséges intelligencia alapú vezetéssegéd, hogy megmutassa az ideális íveket, fékezési és kigyorsítási pontokat a sofőrnek.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

- mondta Mate Rimac a bemutató videón.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

A tervezett 150 darab Neverát nagyjából három év alatt fogja legyártani a Rimac, minden példány egyedi lesz, és körülbelül 2 millió euróba fog kerülni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!