Nagyon szokatlan, hogy kompakt sportmodell új nemzedéke ne legyen erősebb a közvetlen elődjénél, de az Audi RS 3 esetében pontosan ez a helyzet. Persze sok szükség nem volt izomnövelésre, mivel már a régi RS 3 is 400 lóerőt tudott leadni, de azért mégiscsak szokatlan, hogy nem próbálták megközelíteni a Mercedes-AMG A/CLA 45 S kategória-első teljesítményét.
Pedig ha Stuttgart ki tudott hozni 2,0 literből 421 lóerőt, akkor Ingolstadtnak is ment volna 2,5 literből.
Egyébként a két rivális nyomatéka egyaránt 500 Nm, de nagy különbség, hogy az Audi 2250-es fordulatszámnál, a Mercedes viszont csak 5000-nél adja le, vagyis utóbbi jobban igényli a pörgetést.
Hiába nem gyarapodott az RS 3 teljesítménye (de legalább szélesebb tartományban, 5600-7000-ig érhető el) a nyomaték azért nőtt 20 Nm-rel), azért az elődhöz képest 0,1 másodpercet így is sikerült lefaragni a 0-100 km/h-s sprintidőből: most 3,8 másodperc kell hozzá, ami 0,1 másodperccel jobb a Mercedes idejénél. Végsebességben is legyőzi vetélytársát az Audi, 270 helyett ugyanis 280 km/h-s tempóval (RS Dynamic csomaggal és kerámiafékkel 290 km/h) képes száguldani, ha a 250 km/h-s tiltást nem kéri a vásárló.
Természetesen széria az összkerékhajtás és a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó, de a hajtáslánc mégis sokat változott: a hátsó tengelyen például megjelent alapáron egy elektronikusan vezértelt aktív differenciálmű, amely oldalanként egy-egy többtárcsás kuplung segítségével
szabadon képes variálni a nyomatékot a hátsó kerekek között.
Kanyarban mindig az ívkülső kerékre jut több, ami csökkenti az alulkormányzottságot és növeli a kanyarsebességet. Sőt, a Mercedeshez és a Volkswagen Golf R-hez hasonlóan az RS-ban is megjelent a Drift üzemmód, ami kontrollált erőcsúsztatásokat tesz lehetővé azáltal, hogy a teljes erőt egyetlen hátsó kerékre küldi a Quattro hajtás.
A futóművet sem hagyták változatlanul, az új adaptív lengéscsillapítók finomabb szabályozásra adnak lehetőséget, ezen kívül megnövelték a nyomtávot (elöl 33, hátul 10 mm-rel) és a kerékdőlést,
a hasát 25 mm-rel tették közelebb a talajhoz, mint az A3 esetében.
Ezen kívül bevezették a Golf R-ből már ismerős Jármű Dinamika Szabályzót, ami egy egységbe gyűjti az összes, hajtással, hossz- és keresztgyorsulással és futóművel kapcsolatos információt, a különböző komponensek így villámgyorsan tudnak kommunikálni egymással.
Az új RS 3 nagyobb, 375 mm-es hatdugattyús fékeket is kapott előre, a hűtési teljesítmény 20 százalékkal javult az elődhöz képest, és rendelhető maradt a 380 mm-es karbon-kerámia tárcsa is, de továbbra is csak előre. Egyes piacokon semi-slick gumikkal is rendelhető lett az autó, amihez külön üzemmód is tartozik, ez főleg versenypályán lesz hasznos.