Drift-móddal és elképesztő gyorsulással érkezik az új öthengeres Audi

Audi RS3
Vágólapra másolva!
Az RS 3-asnak nem nőtt meg a teljesítménye, de minden másban sokat fejlődött.
Vágólapra másolva!
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3

Nagyon szokatlan, hogy kompakt sportmodell új nemzedéke ne legyen erősebb a közvetlen elődjénél, de az Audi RS 3 esetében pontosan ez a helyzet. Persze sok szükség nem volt izomnövelésre, mivel már a régi RS 3 is 400 lóerőt tudott leadni, de azért mégiscsak szokatlan, hogy nem próbálták megközelíteni a Mercedes-AMG A/CLA 45 S kategória-első teljesítményét.

Pedig ha Stuttgart ki tudott hozni 2,0 literből 421 lóerőt, akkor Ingolstadtnak is ment volna 2,5 literből.

Egyébként a két rivális nyomatéka egyaránt 500 Nm, de nagy különbség, hogy az Audi 2250-es fordulatszámnál, a Mercedes viszont csak 5000-nél adja le, vagyis utóbbi jobban igényli a pörgetést.

Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3

Hiába nem gyarapodott az RS 3 teljesítménye (de legalább szélesebb tartományban, 5600-7000-ig érhető el) a nyomaték azért nőtt 20 Nm-rel), azért az elődhöz képest 0,1 másodpercet így is sikerült lefaragni a 0-100 km/h-s sprintidőből: most 3,8 másodperc kell hozzá, ami 0,1 másodperccel jobb a Mercedes idejénél. Végsebességben is legyőzi vetélytársát az Audi, 270 helyett ugyanis 280 km/h-s tempóval (RS Dynamic csomaggal és kerámiafékkel 290 km/h) képes száguldani, ha a 250 km/h-s tiltást nem kéri a vásárló.

Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3

Természetesen széria az összkerékhajtás és a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó, de a hajtáslánc mégis sokat változott: a hátsó tengelyen például megjelent alapáron egy elektronikusan vezértelt aktív differenciálmű, amely oldalanként egy-egy többtárcsás kuplung segítségével

szabadon képes variálni a nyomatékot a hátsó kerekek között.

Kanyarban mindig az ívkülső kerékre jut több, ami csökkenti az alulkormányzottságot és növeli a kanyarsebességet. Sőt, a Mercedeshez és a Volkswagen Golf R-hez hasonlóan az RS-ban is megjelent a Drift üzemmód, ami kontrollált erőcsúsztatásokat tesz lehetővé azáltal, hogy a teljes erőt egyetlen hátsó kerékre küldi a Quattro hajtás.

Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3

A futóművet sem hagyták változatlanul, az új adaptív lengéscsillapítók finomabb szabályozásra adnak lehetőséget, ezen kívül megnövelték a nyomtávot (elöl 33, hátul 10 mm-rel) és a kerékdőlést,

a hasát 25 mm-rel tették közelebb a talajhoz, mint az A3 esetében.

Ezen kívül bevezették a Golf R-ből már ismerős Jármű Dinamika Szabályzót, ami egy egységbe gyűjti az összes, hajtással, hossz- és keresztgyorsulással és futóművel kapcsolatos információt, a különböző komponensek így villámgyorsan tudnak kommunikálni egymással.

Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3
Audi RS3

Az új RS 3 nagyobb, 375 mm-es hatdugattyús fékeket is kapott előre, a hűtési teljesítmény 20 százalékkal javult az elődhöz képest, és rendelhető maradt a 380 mm-es karbon-kerámia tárcsa is, de továbbra is csak előre. Egyes piacokon semi-slick gumikkal is rendelhető lett az autó, amihez külön üzemmód is tartozik, ez főleg versenypályán lesz hasznos.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!