Ilyen egy kompakt prémium SUV, ha a nagycsaládosoknak tervezik – Mercedes GLB 180d-teszt

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt
Vágólapra másolva!
Viszonylag elérhető áron is lehet venni modern, tágas, hétszemélyes, automata dízel családi autót a csillagos márkától, de azért néhány kompromisszumra fel kell készülni.
Vágólapra másolva!
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Érdekes autó a Mercedes végtelenül széles SUV kínálatában a második legkisebb modell, a GLB. Bár a technikája a kompakt modellcsaládból (A, B, CLA, GLA) származik, a tehetséges magyar formatervező, Filczer Balázs által megálmodott szögletes forma szándékosan az ikonikus G-osztályt idézi, és ez az egyetlen SUV-ja a márkának a 33 millió forinttól induló, hatalmas GLS-en kívül, amit hét üléssel is meg lehet vásárolni. Ez azért jó hír, mert Magyarországon

a legalább három gyereket nevelő családok így 2,5 millió forintos állami támogatással is meg tudják venni,

amit azt jelenti, hogy azonos motorizáltsággal és felszereltséggel így olcsóbban is hozzájuthatnak, mint a kisebb, ötszemélyes GLA-hoz.

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Mivel manapság minden harmadik eladott új Mercedes magas építésű SUV, és minden negyedik a részben kecskeméti gyártású kompakt modellcsaládból kerül ki (a GLB mexikói gyártású), ezért a stuttgarti központban arra a logikus következtetésre jutottak, hogy ha a GLA-n kívül egy másik kompakt szabadidő-autót is kifejlesztenek, akkor az garantáltan jó eladásokat fog produkálni. Állítólag akkor dőlt el, hogy lesz GLB, amikor az igazgatótanács leszavazta a hosszított B-osztály tervét, mert nem találták elég vonzónak a formáját, ami hihetőnek tűnik. Alsó-középkategóriás, alapvetően elöl hajtó hétszemélyes családi autót viszont mindenképp akartak, ezért végül nem egyterűnek, hanem SUV-nak alkották meg.

Majdnem akkora, mint a GLC

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

A 4,634 méter hosszú GLB-vel maximálisan kihasználtak az A-osztállyal bevezetett, moduláris, rugalmasan átalakítható MFA platform lehetőségeit, ennél nagyobb autót valószínűleg már nem bírna el ez a struktúra. Bár a GLB

a kompakt Mercedesek technikájára épül,

méretben a hosszmotoros GLC-hez áll közel, a hossza mindössze 2, a tengelytávja pedig 4 centivel marad el tőle, a magassága pedig 1,5 centivel még nagyobb is. De nem ezért tágasabb belül, hanem azért, mert nem hosszában, hanem keresztben hordja a motorját, ami helytakarékosabb autóépítési mód. Erre még a görög származású Sir Alec Issigonis tanította meg a világot az 1959-ben, amikor az általa tervezett első Mini bemutatkozott, háromméteres karosszériában négy ülőhelyet kínálva.

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Közel derékszögben nyílnak a GLB ajtajai, az üléspozíció pedig magas, így a ki- és beszállás hátfájósoknak is kényelmes. Remek a kilátás a nagy ablakfelületeken keresztül, és mivel a szélvédő meredek szögben áll, az A-oszlopok kevesebbet takarnak ki. Könnyen átlátható a karosszéria, tolatókamera nélkül sem lenne gond a parkolás, de azért érdemes áldozni erre az extrára, mert nagyon éles és jó felbontású képet ad.

Leghátra csak gyereket ültessünk

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Elöl és a második üléssorban elképesztően jó a térérzet,

a helykínálat a kompakt SUV kategória élvonalába tartozik,

a leghátsó üléseken azonban a Mercedes szerint is csak 1,68 méternél alacsonyabbak férnek el, de ez nagyobb hétszemélyes SUV-oknál is így van. Ha nagyon kell, azért egy magasabb felnőtt is be tud ide mászni, bár az alacsony ülőlap miatt a térdei a vállával lesznek egy magasságban.

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Rövidebb utakra, szükségmegoldásnak azonban jó a harmadik üléssor, főleg akkor, ha a középső sorban utazók hajlandók feladni valamennyit a hatalmas lábterükből, és a 14 centis sínen csúsztatható padot kissé előrébb tolják. Leghátra is jár a pohártartó, USB-csatlakozós, belül gumírozott rekesz, kihúzható fejtámla, hagyományos ISOFIX és Top-Tether rögzítési lehetőség, így akár négy gyerekülés is biztonságosan rögzíthető. A hátsó ablaklégzsákok idáig is elérnek, igaz, egy hátulról történő ráfutás esetén a gyűrődőzóna minimális.

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Hét kihajtott üléssel persze csak miniautó-méretű, 130 literes a csomagtartó, de ha behajtjuk a két leghátsót a padlóba, kapásból 500 literrel gazdálkodhatunk (ötüléses: 570 l). Sőt, teljesen előretolt középső üléssorral, és meredekre állított támlákkal már 690 literesre nő a tér (ötüléses: 760 l), ami alighanem rekord a kompakt szabadidő-autók között. Kár, hogy a hétüléses kivitelt csak Style-csomaggal (LED fényszóró, elektromos csomagtérajtó, bőr multikormány, ezüst tetősín) együtt lehet megrendelni, mert a kettő együtt 1,272 millió forinttal növeli a vételárat.

Csak kis képernyők járnak alapáron

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Aki bérelt már ki közösségi autómegosztótól Mercedes A-osztályt, otthonosan fogja érezni magát a GLB-ben is, mivel az utastérbe minimálisan betüremkedő műszerfal pár apróságtól eltekintve ugyanaz a két autóban. Masszív, jól megépített berendezés ez, viszont

aki egy nagyobb Mercedesből ül át, néhány olcsó és kemény műanyag láttán csóválni fogja a fejét,

de alapvetően rendben van a látható-tapintható minőség. Sok a tárolórekesz, és mivel az automata váltó előválasztó karja ott van, ahol más autókban az ablaktörlő bajuszkapcsolója, sok hely szabadult fel a középkonzolon, amit egy nagy, rolós rekesz és az ismert Mercedes-tapipad foglal el. Utóbbi teljesen fölösleges, mert az érintőképernyő használatával könnyebb kezelni az MBUX infotainment rendszert.

Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes SUV teszt, 2021.04.27.
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV
Mercedes GLB SUV

Nagyon jól mutat a reklámfilmekben és a katalógusokban a 2x10,25 colos szélesvásznú dupla kijelző, de alapáron csak a 2x7 colos képernyők járnak, ilyenek voltak a szinte alapfelszereltségű tesztautóban is. Meglehetősen bután néz ki a két apró egérmozi a hatalmas kávák közepén,

a zongoralakk fekete felületek állandóan emlékeztetik az embert arra, hogy sóher volt kifizetni a nagyképernyős rendszer több mint egymilliós felárát.

Nem a két kijelző kerül ennyibe (az ugyanis 198 ezerből meglenne), hanem az, hogy csak az Advantage csomaggal együtt lehet rendelni őket, ami navigációval, és parkolássegéddel 883 ezer forintot kóstál. Igazából a két kis kijelzővel is tökéletesen el lehet lenni, mert jó a felbontásuk, a műszerfal grafikája ugyanúgy többféle stílusú lehet, mint a nagyobb Mercedesekben, és a jól működő okostelefon-tükrözés miatt a gyári navigáció sem hiányzik.

A cikk folytatódik a második oldalon, ahol a vezetési tapasztalatokról olvashat!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!