A Brand Finance nevű szervezet 2013 óta minden évben összeállítja a száz legértékesebb autógyártó listáját. Ehhez azt az elméleti lehetőséget vizsgálják meg, vajon mekkora összeget volna hajlandó az adott vállalat fizetni a kérdéses márka használati jogaiért, amennyiben nem birtokolná azokat.
A soklépcsős folyamat során megállapítják a márkaerő-indexet (amely a márka érzelmi erejéből, pénzügyi teljesítőképességéből és annak fenntarthatóságából, valamint számos további jelzőszámból áll össze) és a piaci ágazat jellemző licenszdíj-tartományát, és ennek a két értéknek az alapján megkapják az adott márka elméleti, százalékos licenszértékét.
Ezt követően az anyavállalat márkához köthető bevételeinek százalékos értékét, a korábbi bevételeket, a gazdasági növekedés mértékét, valamint egyéb elemzéseket figyelembe véve meghatározzák a márka várható bevételeinek mértékét, amit százalékos licenszértékkel összevetve megkapják a márka használati jogának az adott évre vetített, nettó értékét.
Ezen számítások alapján a Toyota a második helyen eltöltött három év után visszaszerezte elsőségét. Ezzel a lista kilencéves történetében hatodik alkalommal nyerte el a világ legértékesebb autóipari márkája címet. A Mercedes az első helyről a másodikra csúszott vissza, a dobogó legalsó foka a Volkswagené. A Tesla hat helyet javítva a hatodik helyen áll.