A Földön jelenleg 7,67 milliárd ember él 195 országban. Minden tizenegy emberre két működőképes autó (összesen 1,4 milliárd darab) jut, és ez a szám évente szemmel látható mértékben nő: 2021-ben várhatóan közel 70 millió új autó talál gazdára. Ennek a hatalmas járműállománynak az összetételét és eloszlását vizsgálta egy amerikai alkatrészpiaci szereplő, az Automotive Touch-Up (ATU) fényezés-specialista.
A 2019-es és 2020-as újautó-eladásokat 110 nemzeti piacon vizsgáló áttekintés tanúsága szerint néhány furcsaságtól eltekintve a legtöbb országban praktikus és ésszerű modellek vezetik az eladási listákat, méghozzá – és ez aligha meglepetés – többségükben tömegpiaci gyártók termékei.
Ami a furcsaságokat illeti,
Monacóban a Smart Fortwo vezeti az eladásokat,
Irán pedig 27 év után intett búcsút hazai gyártású bestsellerének, a Saipa Pride típuscsaládnak. Szintén kevéssé ismert autógyártó a Khazar, Azerbajdzsán büszkesége és kedvenc márkája, amely belföldi sikerei után hamarosan megkezdi az exportpiacok meghódítását.
Ha összdarabszámban nem is, egy másik számítás alapján
a világ legnépszerűbb típusa a Toyota Hilux, amely a legtöbb, tizennégy országban áll az értékesítési rangsor élén.
Ha tucatnyi közép-afrikai ország eladási adatai nem hiányoznának erről a listáról, még több elsőséget ünnepelhetne a platós kisteherautó.
Ami a legnépszerűbb márkákat illeti, a Toyota 44 országban vezeti az eladásokat – ez a 110 vizsgált országnak pontosan a negyven százalékát jelenti.
(Forrás: Smarter Media)