Telik az idő. Az aktuális, nyolcadik generációs Golf már lassan két éve kapható, 2020 végén pedig már a Variant nevű kombija is megjelent, több karosszériaváltozat nem is várható a típusból. Magát a Golfot már többször bemutattuk, így most inkább a kombiság, és a tesztautóban lévő mild hibrid benzines hajtáslánc (eTSI) titkaira összpontosítanánk.
Vegyük át gyorsan a száraz számokat. Még a hetedik generációs kombihoz képest is nagyobb lett a mostani Golf Variant. Az MQB platform természetesen maradt, de
a karosszéria 6,6 centivel lett hosszabb, egészen 4,633 méterre nyúlik már, a tengelytáv is nőtt,
2,686 méteren kínál tényleg kényelmes helyet négy felnőttnek (a hátsó lábtér 4,8 centivel lett nagyobb).
Az óriási, 611 literes csomagtér csak 6 literrel lett nagyobb,
de így is veri a Focus kombiét (575 liter), a Suzuki Swace/Toyota Corolla kombiét (598 liter), igaz, az új Peugeot 308 SW-től (608 liter), és a testvérmodellektől, a Seat Leontól (620 liter) és a Skoda Octaviától (640 liter) továbbra is elmarad, bár utóbbitól aztán tényleg nem szégyen kikapni, mert a két kategóriával nagyobb Mercedes E-osztály kombi értékét hozza.
Nem csak a mérete, hanem a variálhatósága is rendben van a Golf Variant csomagtartójának: a padlója két különböző magasságba is rakható, és bár csomagrögzítő sín, vagy háló nincs, de kapunk kisebb tárolórekeszeket, síalagutat a középső ülés háttámlájában, és felárért 12 voltos csatlakozót. Teljesen ledöntve 1642 literre bővíthető a tér, ami 22 literrel haladja meg elődjét. A kocsi külméretei a valóságban olyanok, hogy még pont lehessen vele városban is parkolni, de fel is veti a kérdést, milyen kevésszer van valódi szükség egy Passat Variant pazarlóan nagy, 650 literes kapacitására.
A karosszéria a B oszlopig megegyezik az ötajtóséval, így szemből lehetetlen megkülönböztetni őket és ez a belsőre is igaz. Örültem, hogy a tesztautó polgári módon volt konfigurálva,
kivételesen nem került be minden extra,
ami nagyon jót tett a harmóniájának.
A kisebb, 16 colos felnik a ballonos (205/55) gumikkal pont kellően feszes, de az úthibákat kellemesen kivasaló hangolást biztosítanak az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműnek (csak 150 lóerőtől jár hátra a független, többlengőkaros rendszer, az új Octaviánál még annyitól sem).
Nincs olyan úthiba, ami kihozná a sodrából a kompakt kombit,
de ha nagyobbat akarunk kanyarodni, abban is csendes partner marad. A padkákra is lökhárítóreccsenés nélkül fel tudunk állni, mert tisztességes a hasmagasság (aki még többet akar, választhatja a terepkombi Alltrack változatot).
A Kings-vörös metál szín a legjobb extra, amit kaphatott a tesztautó, ebben mutatkozik meg igazán a formája: a mélyre húzott orr a letisztult élekkel és a ledes fényszórókkal messziről vonzza a szemet, és a szintén ledes hátsó lámpák rajzolata is szépre sikerült. Talán csak azért nem ez az alapszín, hogy még nagyobbat üssön azon a pár autón, amire a tulajok jó ízléssel bevállalják.
Belül a rádió két gombján kívül az érintőképernyőké az uralom. Még a fényszórót is ilyenről kapcsolhatjuk, de oda szökőévente egyszer, ha fogunk nyúlni, mert az automata rendszer megbízhatóan teszi a dolgát. Viszont a klíma már napi párszor az ujjunk ügyébe akadna, ha tudna, de nem tud,
marad a veszélyes matatás a központi kijelzőn.
Ezt leszámítva a feláras háromzónás rendszerre nem lehet panasz, mert pillanatok alatt, zaj- és huzatmentesen lehűtötte az autó nagy légterét, és kivételesen a hátsó utasoknak jobb volt, mert nekik jutott gomb is az állításhoz.
Másfél literes vizes palackot is elnyelnek a kárpitozott ajtózsebek, a középkonzol jobb szélén van egy hálós zseb, a telefontartó pedig olyan szögben áll, hogy ne lássuk vezetés közben a telefonunkat, ami részemről óriási plusz pont, de van, aki ezen bosszankodna. Nem kiemelkedő az alap első ülések kényelme, de pár órát gond nélkül elül bennük az ember, aki többre vágyik, megveheti a jobban formázott, masszírozásra is képes ergoActive komfortüléseket. A háttámlák kaptak két-két extra zsebet is, hogy a hátsó utasoknak legyen hol felejtenie a telefonjaikat. A versenyzőbb lelkületű embereket a Porsche 911-re emlékeztető, apró pöcökkel kezelhető DSG váltó könnyen kezelhető, nincs is szükség nagyobb előválasztó karra.
A cikk folytatódik a második oldalon!