Tele tankkal a télnek

Vágólapra másolva!
A cím csalóka, hisz senkit nem szeretnénk arra buzdítani, hogy télen is motorozzon, de ami igaz, az igaz: a motorkerékpárokat télre tele tankkal kellene eltenni. Sőt, azért, hogy a benzin ne kocsonyásodjon meg tavaszra, bizony még stabilizáló oldatot sem árt a tankba tölteni. Ez a téli pihenő egyik fontos előkészülete.
Vágólapra másolva!

Aztán itt egy másik, a motorgumi kérdése. A gumik természetesen télen is a motoron maradnak, azonban nem mindegy, hogy hogyan. Ha a motor oldalsztenderen áll, akkor bizony a gumi eldeformálódhat a hosszú hónapok alatt. Ilyenkor érdemes időről időre megmozgatni, tologatni, hogy a motor súlya ne egy helyen terhelje az abroncsot. Vannak, akik azt tanácsolják, hogy ha a motor az oldalsztenderen piheni végig a telet, akkor érdemes a gumi alá polifoamot vagy hungarocellt rakni, ez is puhább, mint a beton. Apropó, beton. A motor ideális esetben egy páramentes, fűtött helyen tölti a telet.

Na de vissza a gumikhoz. A motort középállványára állítva máris kiküszöböljük a deformáció lehetőségét, ha pedig első-hátsó emelőre tesszük, akkor a gumik a levegőben töltik az időt, ez a legideálisabb megoldás. Tisztán és szárazon illik egy motornak téli álomra vonulnia, nem csak esztétikai szempontból, hisz az élettartamát is meghosszabbíthatjuk, ha odafigyelünk az ilyen apróságokra. Például ellenőrizzük a folyadékok állapotát és szintjeit, ápoljuk a láncot, és a gumi, valamint műanyag részek is meg fogják hálálni a gondoskodást. Az akkumulátorról se feledkezzünk meg, ideje beszerezni egy csepptöltőt.

Forrás: pixabay

Sport, túra, enduro

A motorgumik kínálata szinte végtelen. Látszik ez a motortire.hu oldalon is, ahol többféle szempont szerint is válogathatunk a gumik között. Így a motor márkájának megfelelően vagy méret alapján, netán kategória szerint. A motor két gumija egyébként nem ugyanúgy kopik, általában a hátsó kezd el szögletessé válni, míg az első gumi tartósabb lehet. Cserélni sem kell őket egyszerre, csak ha úgy jön ki a lépés. De hogy melyek az alapkategóriák?

A sportos, a túra és az enduro motorgumik. Maga a motor természetesen befolyásolja, hogy milyen gumi kerüljön rá, így a sportmotorok sportgumikkal közlekednek. Sok variációjuk van, az ultrakönnyű mindig jó választás, de óvakodjunk a versenypályákra készült abroncsoktól, hisz ezek utcai körülmények között veszélyesek lehetnek, gondoljunk csak a kavicsokra, olajfoltokra, koszra, ami egy versenypályán nincs.

A túra motorgumik kopásállók, tartósak, jól tapadnak. Ideális választás azok számára, akik a hosszú túrák szerelmesei. Az ilyen abroncsok futófelülete általában kétféle keverékből áll, középen keményebb a tartósságért, a szélein pedig puhább. Az enduro próbálja ötvözni a túragumik előnyeit, nem feledkezik meg az off-road szépségeiről sem. Az ilyen abroncsoknak nem csak aszfalton, de bizony az úttalan utakon is jól kell teljesítenie. A sárban, földúton, ráadásul mindezt úgy, hogy még bírja is a terhelést, hisz a legtöbb enduros nem egynapos kirándulásra indul, viszi tehát a csomagjait is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!