Alaposan meglepte a világot a Toyota azzal, hogy egyszerre mutatott be 15 olyan elektromos autót, amit korábban még nem láthattunk sehol.
Ezek között vannak ferdehátúak, szedánok, szabadidő-autók, terepjárók, sportkocsik és haszonjárművek is, Toyoták és Lexusok vegyesen.
A Toyota 30 elektromos autót fog bemutatni az évtized végéig, ennek a mennyiségnek több mint a felét most egyszerre leplezte le, ugyanis a 15 újdonság mellett 16. autóként ott volt az idén tavasszal leleplezett bZ4X SUV is.
Toyoda Akio bejelentette, hogy 2030-ra a cél évi – a korábban kommunikált 2 millió helyett – már 3,5 millió elektromos és üzemanyagcellás autó eladása. Ez a mai globális Toyota-értékesítésnek nagyjából az egyharmadát teszi ki. A vállalat elnöke azt is elárulta, hogy a korábban tervezett 1500 helyett 2000 milliárd jent, azaz
5720 milliárd forintot fognak akkumulátorfejlesztésre költeni
a közeljövőben, és, hogy a Toyota és a Lexus márka is karbonsemlegessé válik 2035-re.
A már ismert bZ4X mellett bemutatkozott a bZ modellcsalád többi tagja, egy kompakt SUV, egy Aygóra hasonlító kis SUV, egy nagy SUV és egy középkategóriás szedán is. Ezek a tömegmodellek, de ezek mellett még 11 másik autóról is lerántották a leplet, vannak köztük terepjárók, pickupok, haszonjárművek és szupersportkocsik is.
A Lexus 2030 után már csak elektromos modelleket fog értékesíteni Európában, Kínában és Észak-Amerikában, és 2035 után már a világ többi részén is, évente várhatóan egymillió darabot. 2022-ben mutatja be a prémiummárka az első dedikált villanyautóját, a Toyota bZ4X és Subaru Solterra-alapokra (e-TNGA platform) épített RZ-t, később pedig jön egy RX-méretű nagy SUV, egy középkategóriás, IS-méretű sportszedán és egy izgalmas sportkocsi is.
Koji Sato, a Lexus elnöke elárulta, hogy egy hamisítatlan szupersportkocsiról lesz szó, amely a műfaj minden kötelező elemével rendelkezik majd, a lapos építéstől az agresszív megjelenésen át a dinamizmusig.
Kevesebb, mint 3 másodperc alatt fog gyorsulni 100 km/h-ra, amivel
méltó utódja lehet a legendás Lexus LFA-nak,
amelynek 3,7 másodpercre volt szüksége ehhez. A nagy energiasűrűségű akkumulátora várhatóan 700 kilométer körüli hatótávolságot biztosít, ami kellő tartalékot jelent ahhoz, hogy vezetője időnként padlóig nyomja a gyorsítópedált.