A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Nézze meg, ahogy egy Kia legyorsul egy Ferrarit, Porschét, és Lamborghinit!

Kia EV6
Vágólapra másolva!
Az új, elektromos hajtású EV6 jóval gyorsabb, mint eddig bármelyik koreai autó.
Vágólapra másolva!
A 4,7 méteres hosszhoz 2,9 méteres tengelytáv társul Forrás: Kia

A 4,7 méteres EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten elektromos autókhoz kifejlesztett E-GMP padlólemezén. Testvérmodellje a szögletesen retrós formájú Hyundai Ioniq 5-nek, de annál jóval erősebb kivitelben is lehet kérni: míg a Hyundai-nál 302 lóerő a plafon (kétmotoros változat), addig a Kia EV6 csúcsverziója, a GT már 585 lóerőt kínál, 740 Nm nyomaték mellett. Minden idők legerősebb szériagyártású Kiája akár 260 km/h-val is tud menni, és 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra.

Több mint 500 km-t meg tud tenni egy töltéssel Forrás: Kia

"A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik"- mondta Albert Biermann, a Hyundai-konszern kutatást, és fejlesztést vezető elnöke, aki korábban a BMW M sportrészlegét vezette.

Tágas és ízlésesen berendezett az utastér Forrás: Kia

A Kia egy videót is készített, hogy demonstrálhassa az EV6 GT képességeit. Egy klasszikus, negyed mérföldes gyorsulási versenyt rendeztek a villanyautónak olyan benzines sportautók részvételével, mint a 476 lóerős Mercedes-AMG GT (0-100 km/h: 4 mp), az 570 lóerős McLaren 570 S (0-100 km/h: 3,2 mp), a 370 lóerős Porsche 911 Targa 4 (0-100 km/h: 4,5 mp), az 560 lóerős Ferrari California T (0-100 km/h: 3,6 mp) és a 650 lóerős Lamborghini Urus (0-100 km/h: 3,6 mp).

Igaz, hogy egyik ellenfél sem volt az gyártója leggyorsabb autója, de azért nem is nevezhetők lassúnak. A hivatalos gyorsulási adatok átböngészése után könnyű rájönni, hogy melyik volt az a szupersportautó, amelyikkel nem bírt a Kia, bár az is csak pár méterrel szelte át előbb a célvonalat, mint az EV6 GT.

A leggyengébb is 170 lóerős

Természetesen az EV6 többféle elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, de a GT kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék hajtással és összkerékhajtással is készül majd.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka 5,2 másodperces gyorsuláshoz elég. A 77,4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 lóerős (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).

Az 58 kWh-s akkumulátorral 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 lóerő (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 lóerő (173 kW) hajt előre és hátra.

Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!