Az Európai Unió eredeti, Euro 7-es kibocsátási normára vonatkozó tervei sokak szerint túllőttek a célon,
az évtized közepétől lehetetlenné vált volna a belső égésű motoros autók új autóként történő forgalomba helyezése.
Egy friss módosítási terv szerint a legszigorúbb követelményeket kivették a javaslatból, így olyan kibocsátási szinteket kell majd teljesíteniük az autógyártóknak, amelyekre jelenleg is képesek - írta Várkonyi Gábor a Facebookon.
A VDA szerint
az eddigi javaslat évekre vetette volna vissza az autógyártókat a klímacélok kapcsán.
Ha ugyanis a többség számára elérhetetlen árú, technológiailag még nem kiforrott villanyautókba kényszerítették volna a vásárlókat az évtized közepétől, annak egy hatása lett volna: sokkal sokkal tovább tartották volna meg elöregedő autóikat az EU állampolgárai, ami magasabb károsanyag-kibocsátást jelentett volna.
Az új célok a becslések szerint így is 5-10-szer szigorúbbak, mint az Euro 6 esetében, de legalább technikailag megvalósíthatóak.
"Továbbra is nagyon oda kell figyelnünk, hogy az előírások ne a belső égésűek ellehetetlenítését jelentsék. Másfelől az EU bizottsága megerősítette, hogy ez nem cél.
Emlékeztetni fogjuk az EU-t a szabályok végső rögzítésénél erre a vállalásra"
- nyilatkozta a VDA főtitkára, Hildegard Müller.