A 2021. decemberi adatok szerint a Toyota az előző naptári évben
2,33 millió új autót értékesített
a világ második legnagyobb autópiacán, az Egyesült Államokban. Ez ugyan csupán 10,4 százalékkal több, mint a mélypontnak tekinthető 2020-as évben, de ez is elég volt ahhoz, hogy a japán autógyártó átvegye a vezetést a General Motorstól, amely 1931 óta minden évet az USA legnagyobb forgalmú autógyártójaként zárt. 2021-ben azonban "csupán" 2,2 millió gépjárművet adott el a GM a hazai piacán, részben a globális chiphiány miatt.
Igaz, a haszonjárművek (főleg pickupok) terén a Toyota meghagyta az elsőséget a General Motorsnak,
a személyautóknál a piac 22 százalékát birtokolva tíz éve őrzi a veretlenségét. Tavaly a japán gyártó négy típusa vezette az adott szegmensek eladásait: a Camry húsz, a Highlander hat, a RAV4 öt éve számít kategóriája legnépszerűbb típusának, míg a 2021-ben megújult Sienna egyterű első ízben lépett az eladási listák élére. A Toyota 2021-ben 73,2 százalékos növekedéssel rekordszámú, 583 697 alternatív hajtású kocsit (túlnyomórészt full hibrideket) adott el Amerikában, ami a márka éves forgalmának egynegyedét tette ki.