Sok szempontból mérföldkő a 2021 januárja óta már a Stellantis konszern kötelékébe tartozó Alfa Romeo történetében a Tonale, hiszen
a márkának nem volt korábban sem kompakt méretű szabadidő-autója, sem hibridje,
ráadásul a minőség és a fedélzeti technológiák terén is ugrásszerű javulást ígérnek a korábbi típusokhoz képest. Nem véletlen, hogy az online sajtóbemutatón a legtöbbet elhangzott szó a metamorfózis volt.
A 4,53 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas Tonale formája hű maradt a három éve bemutatott azonos nevű tanulmányéhoz, mindössze a fényszórók lettek kicsit nagyobbak, a rejtett kilincseket és a kamerás visszapillantókat cserélték hagyományosakra, valamint eltüntették a krómozást az ablakkeretekről és a hűtőrácsról. Az első sajtófotókon markánsan sportosnak és időtállónak tűnik a forma, de a végső ítélettel érdemes megvárni az első személyes találkozást egy olyan példánnyal, amelyen nem 20, hanem csak 17 colos felnik lesznek.
Házon belül, az Alfa Centro Stilében készült a formaterv Alessando Maccolini tervei alapján. A dizájner különösen büszke az Alfa-hagyományokat folytató pajzs alakú Scudetto hűtőmaszk és telefontárcsa mintázatú könnyűfém felnik újraértelmezésére, a vállakon végigfutó élre, és a hármas tagolású LED fényszórókra, melyeket a legendás SZ Zagato sportkupé és a 159-es ihletett.
A Milánó melletti, elképesztő kincseket rejtő Alfa Romeo Múzeumban forgatott bemutató videón a cég egy éve kinevezett elnöke, a korábban a Peugeot-t hatékonyan ráncba szedő Jean-Philippe Imaparato és a mérnökök mellett feltűnt a gyári Forma-1-es csapat két új pilótája, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is.
Belső minőségérzetben, anyaghasználatban, fedélzeti technológiában a képek alapján simán veri az egy kategóriával nagyobb Stelviót a Tonale, ami persze nem nehéz, mivel a nagy testvért sokkal inkább a vezethetőségéért szokták szeretni, nem pedig a belteréért és az infotainment rendszeréért. A sportos formákon kívül az indirekt LED-es hangulatvilágítás teremt kellemes atmoszférát, a jól felszerelt változatokban
bőven van alumínium, puha műanyag, bőr és Alcantara is.
Csak a háromküllős, indítógombot magán viselő kormánykerék és a – Veloce esetében – alumínium váltófülek származnak a Stelvióból és a Giuliából, a többi kapcsoló új tervezésű. Cső alakú árnyékolók alatt lakik a veterán Alfák stílusára is beállítható, 12,3 colos, digitális „Canniochale" műszeregység, amely alig nagyobb, mint a középkonzol tetején trónoló 10,25 colos központi érintőképernyő.
A hangvezérelt Amazon Alexával és Google személyi titkárral felturbózott operációs rendszer a grafika alapján valószínűleg az elektromos Fiat 500-asból származik. A gyors, 4G-s internetkapcsolatnak köszönhetően van fedélzeti wifi, automatikusan frissíti magát a mindentudó szoftver, és sokféle online szolgáltatás is elérhető. Megfelelő applikációval
a távolból is kapcsolatba lehet lépni a Tonaléval,
sőt, akár az is lehetséges, hogy a netről rendelt csomagot az autóhoz kérjük, és a távolból kinyissuk a motoros mozgatású csomagtartót, amikor odaért a futár.
Akik már ültek benne, azok szerint a fokozott oldaltartású, szellőztetve is kérhető, magasra tett ülésekből jó kilátás nyílik a forgalomra, és két 180 centiméteres felnőtt kényelmesen elfér egymás mögött, vagyis a hátsó lábtér nem szűkös. Sajnos a csomagtartó méretét nem árulták el, de aligha tévedünk nagyot, ha a Jeep Compass 438 literes üregéhez hasonlót vizionálunk, mivel a két autó azonos alapokra építkezik.
A Tonale fejlesztését ugyanis még jóval a Stellantisba olvadás előtt kezdte el az Fiat Chrysler Automotive,
másként a Peugeot jól bevált EMP2 platformja került volna a Tonale alá. Az Alfa Romeo rengeteg dolgot változtatott a Jeeptől származó alapokon, nagyobb szilárdságú acélokkal növelte a merevséget, teljesen új elektromos architektúrát adott neki, ezenkívül egyedi hátsó futóművet és kormányzást is fejlesztett hozzá.
A cikk nem ért véget. Ha érdeklik a motorok és a technikai részletek, kattintson tovább!