A lágyan záródó ún. "soft-close" ajtók számos luxusautóban megtalálhatók, először a 90-es években, a bálnának csúfolt W140-es Mercedes S-osztályhoz lehetett megrendelni őket. Nemrég beperelte a német gyártót egy amerikai férfi, aki azt állítja, hogy a kétéves autójában ez a zárómechanika - amelyet modern guillotine-nak titulált - levágta a hüvelykujja egy részét.
Richard Kastigarral, az arizonai Pima megye seriff hivatalának helyettes vezetőjével a 2020-as évjáratú GLE 450-je babrált ki. Azt állítja a férfi, hogy éppen kiszállt a SUV-ból a garázsban, és még mellette állt úgy, hogy a jobb keze a háta mögött volt a B oszlopnál, jobb hüvelykujja pedig a belső ajtóoszlopon, amikor a vezetőoldali ajtó hirtelen behúzta magát és levágta a hüvelykujja felső részét.
Kastigar ezután nem sokkal sürgősségi műtéten esett át, de már túl késő volt ahhoz, hogy visszaállítsák hüvelykujját a „sérülés előtti állapotba". Beadott keresetében az szerepel, hogy nagyságrendileg 500 000 dollárt (157 millió forintot) fog veszíteni a fizetéséből a sérülés miatt, és az is, hogy a Mercedes nem figyelmeztette a fogyasztókat a veszélyekre, és hogy a lágyan záródó ajtók nem tartalmaznak biztosítékokat az ilyen balesetek megelőzésére. Egyébként a 2022-es modellévű GLE 450-nél a lágyan záródó ajtók 550 dolláros (173 ezer forint) extrának számítanak.
Az esetet taglaló Car Complaints megjegyzi, hogy a BMW-vel és a Jaguarral szemben is indultak már hasonló perek, de a BMW-vel szembenit elutasították, mivel a bíró szerint „az emberek az ajtók feltalálása óta csípik be ujjaikat az autók ajtajába, ami alól a BMW-ajtók sem kivételek".