Bemutatkozott a Mercedes GLC új generációja, amelyen nagy lesz a nyomás, hiszen elődje a legnépszerűbb típus volt a német gyártó kínálatában: hét év alatt kétmillió példány fogyott belőle a világpiacon. Nem véletlen, hogy csak finoman nyúltak a külsőhöz, az arányok megmaradtak, de az új lámpák és a simább felületek révén elegánsabb az összhatás.
A 4716 mm hosszú, 2075 mm széles és 1650 mm magas új GLC
60 mm-rel hosszabb, 21 mm-rel keskenyebb és 4 mm-rel alacsonyabb elődjénél.
15 mm-rel hosszabb tengelytávot is kapott, 2888 mm-rel. Az opcionális, oldalanként 1,3 millió pixel felbontású Digital Light fényszórórendszer figyelmeztetéseket és segédvonalakat világít az úttestre, mint egy projektor.
Mivel a GLC műszakilag az új C-osztályra épül, nem meglepő, hogy a belső tere is a testvérmodellből származik. A műszerfal vízszintesen két részre oszlik és nagyméretű díszítőelemnek ad helyet, amely fölé lebegő hatást keltve emelkedik a központi kijelző. Széria a legújabb generációs MBUX infotainment rendszer két nagyméretű kijelzővel és navigációval.
Alapáras az összkerékhajtás és a kilencfokozatú automatikus váltó is,
a kínálatot kizárólag kétliteres, négyhengeres benzin- és dízelmotorok alkotják,
amelyekből négy változat (GLC 200, GLC 300, GLC 220 d, GLC 300 d) lágy hibridként lesz elérhető. 197-258 lóerőig tart a teljesítményskála, de ehhez még hozzá jön a villanymotor 23 lóereje (és 320 Nm nyomatéka).
A háromtagú plug-in hibrid kínálat (300 e, 400 e, 300 de) 313-381 lóerős teljesítményskálájú, mindegyik
104-120 kilométer tisztán elektromos hatótávra képes
egyetlen feltöltéssel. A továbbfejlesztett hibrid vezérlési program a korábbinál nagyobb mértékű elektromos hajtást tesz lehetővé a 136 lóerős, váltóba integrált villanymotorral, hosszú utat tervezve pedig automatikusan előnyben részesíti a lakott területen történő elektromos használatot. Váltóáramról 11 kW-tal, egyenáramról 60 kW-tal lehet tölteni a 31,2 kWh kapacitású akkumulátort, utóbbival csak 30 perc kell egy töltéshez.
Bár a városi célközönségnek ez aligha számít, a GLC terepjáró tulajdonságai is fejlődést mutatnak: megjelent az off-road kijelzés, a 360 fokos kamera által átláthatóbb képet biztosító „átlátszó motorháztető" megoldás, valamint a továbbfejlesztett vezérlőrendszereknek köszönhetően a jobb lett a tapadás és az irányíthatóság laza talajon.
Aki megrendeli a légrugózást, akár fel is emelheti az autót terepezés előtt.
Fokozza a fordulékonyságot és a stabilitást az opcionális összkerék-kormányzás, az akár 4,5 fokos szögben elforduló hátsó kerekek 80 centiméterrel, 11 méteresre rövidítik a fordulókört.