Ettől még Hamilton is berezelhet: elkészült a Mercedes brutális utcai F1-es autója

Mercedes-AMG ONE
Vágólapra másolva!
A vezérigazgató szerint a Mercedes-AMG One projekt olyan drága és bonyolult volt, hogy józanul nem engedélyezte volna az igazgatótanács. Lewis Hamilton és a többi szerencsés tulajdonos a hipersportautóval akár a közértbe is lemehet, bár versenypályán jobban érzi magát az 1063 lóerős fenevad.
Vágólapra másolva!
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Majdnem öt év telt el az óta, hogy a Mercedes hatalmas külsőségek közepette leleplezte a Frankfurti Autószalonon a Project One tanulmányautót, a show-elemekben bővelkedő premieren Lewis Hamilton is rész vett velem együtt. Alighanem Stuttgartban sem gondolták még akkor, hogy ilyen hosszú időbe telik majd, hogy a sorozatgyártásra érett autót faragjanak a koncepcióból; a pletykák szerint elsősorban azzal akadtak gondok, hogy a Forma-1-ből származó 1,6 literes, V6-os turbómotor hűtését, alapjáratát és károsanyag-kibocsátását az utcai autókra vonatkozó követelményekhez igazítsák.

- viccelődött nemrég Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója a One-nal kapcsolatban.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Most azonban végre elkészül a One-nak hívott Mercedes-AMG csúcsmodell, ami a stuttgarti gyártó valaha volt legerősebb és leggyorsabb autója: a hibrid hajtáslánca

1063 lóerős, a végsebessége 352 km/h,

ami 8 km/h-val több, mint a korábbi házi rekorder, az 1998-ban bemutatott CLK GTR végsebessége.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

A 4,75 méter hosszú, 1,7 tonnás hipersportautó vázát egy szénszálas monocoque adja, amihez acél bukókeretet és egy, a motort, valamint a hátsó futóművet tartó segédkeretet rögzítettek. Maga a dizájn hű maradt a 2017-ben bemutatott tanulmányautóéhoz, bár a részletek sokat finomodtak a szokatlanul hosszú fejlesztési periódus alatt.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Úgy formázták meg a szénszálas és kompozit műanyagból készült külső karosszériaelemeket, hogy az autó a lehető legtöbb leszorítóerőt generálja, a hűtőcsövek, az első sárvédők nyílásai és a hatalmas hátsó szárny a sebességtől és az egyéb paraméterektől függően menet közben nyílnak és záródnak. Háromféle aero-üzemmód létezik: Autópálya, Verseny Maximális Leszorítóerő, és Verseny DRS, a tekintélyes méretű hátsó szárny csak a másodikban emelkedik ki a far-részből.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Hosszában, az ülések mögé építik be az 1,6 literes V6-ost, a legpörgősebb turbómotort, ami valaha utcai autóba került:

a leszabályozás csak 11 ezres fordulatszámnál jön el, a legnagyobb teljesítményt (574 lóerő) 9000-nél adja le.

Olyan magas fordulatszámokra képes a motor, hogy a fém szeleprugókat hidraulikusakra cserélték, és 30 ezer km-ként felújításra szorul. Egy hétfokozatú, robotizált kézi váltó továbbítja a hatalmas erőt a hátsó kerekek felé (masszív, négytárcsás kuplungon keresztül), a fokozatokat a kormány mögötti váltófülekkel kapcsolhatja a sofőr.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Összesen négy villanymotor is van a hajtásláncban, ezekből egy-egy 163 lóerős az első kerekeket, egy 122 lóerős csak a turbófeltöltő tengelyét (a turbina és a kompresszor nem egymás mellett, hanem a motor két oldalán kapott helyet, ez a tengely köti össze őket), egy 163 lóerős pedig közvetlenül a benzinmotor főtengelyét hajtja meg. Az elektromos rásegítésű feltöltő révén a turbólyukat teljesen kiküszöbölték a mérnökök, a motor azonnal reagál a gázra, mert nem kell megvárni, hogy a kipufogógáz forgassa meg a legfeljebb 3,5 bar töltőnyomást előállító turbót. Egyébként egy tankolással a Forma-1-es versenytáv több mint kétszeresét, 650 km-t tud megtenni az autó,

az átlagfogyasztása mindössze 8,7 liter

a gyári adat alapján, bár ez valószínűleg az sem hiszi el, aki Stuttgartban leírta.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

Olyan bonyolult az öt motorból álló hajtáslánc, hogy a rendelkezésre álló össznyomaték reprezentatív értékét a Mercedes szerint ki sem lehet számolni, azt azonban elárulták, hogy

a One 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, 7 másodperc alatt 0-200 km/h-ra, és 15,6 másodperc alatt 0-300 km/h-ra.

Összesen kilenc kipörgésgátló-érzékenység és hét vezetési üzemmód közül lehet választani, utóbbiak közül a legszolidabb a tisztán elektromos üzemmód (hatótáv: 24 km), a legdurvább a Strat 2 nevű, amelyben minden motor a maximális teljesítményt adja le, a futómű a legkeményebb és a legmélyebb (elöl 3,7, hátul 3 centivel kerül lejjebb), és a legnagyobb a leszorítóerő. Charge állásban a benzinmotor is tölti a 8,4 kWh-s akkumulátort, nem csak a fékek.

Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE
Mercedes-AMG ONE

A One az 50. születésnapját ünneplő németországi Mercedes-AMG sportrészleg, angliai Forma-1-es istálló, valamint a szintén angliai Mercedes Forma-1-es motorgyár együttműködésének az eredménye. A nagyközönség először a június végi Goodwood Festival of Speeden láthatja majd élőben, bevetés közben is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!