A Stellantis bejelentette, hogy az „Arena del Futuro" nevű kísérleti útján, amelyen az induktív töltést tesztelik, a gyorstöltő állomásokhoz hasonló hatékonysági szintet sikerült elérnie. Az úton a megfelelő adapterrel felszerelt elektromos Fiat 500 autópálya sebességgel,
100 km/h-val tud haladni anélkül, hogy az akkumulátorában tárolt energiát felhasználná.
A mágneses tér intenzitásának vizsgálata azt is bebizonyította, hogy ez nincs hatással lenne a vezető és az utasok egészségére.
Az olaszországi Chiariban található tesztpálya egy, az aszfalt alatt elhelyezett tekercsrendszert használ, amely közvetlenül továbbítja az energiát az autóknak, buszoknak és teherautóknak, ha azokat a speciális vevő berendezéssel ellátják. Ez az energia az útból közvetlenül a hajtó villanymotorhoz jut a DWPT (Dynamic Wireless Power Transfer) technológiának köszönhetően, a töltés menet közben és parkoláskor is működhet.
Az „Arena del Futuro" egyenáramot (DC) használ, hogy az energiaelosztási folyamat során fellépő veszteségek minimálisak legyenek, és, hogy az útépítők vékonyabb kábeleket használhassanak (amelyek olcsóbb és könnyebben beszerezhető alumíniumból készülnek réz helyett). Mivel nincsenek szabadban futó kábelek, az elektromos tér ellenére biztonságosan sétálhatnak is emberek az úton.
Azt sajnos nem árulták el, hogy mennyibe került az út, és, hogy mikor várható a tömeges elterjedése. Az „Arena del Futuro" konzorcium tagjai között a Stellantis mellett az ABB és az Iveco is megtalálható.