Az amerikai óriáscég lényegében kivonult Európából és az Egyesült Királyságból, miután 2017-ben eladta az Opel-t és a Vauxhallt a PSA-csoportnak, és azután csak a korlátozott mértékben importált a Cadillac és a Corvette modellek révén volt jelen a kontinensen. Tavaly azonban a GM egy új európai leányvállalatot hozott létre, és a teljesen elektromos modellekkel készül a visszatérésre.
A GM elkötelezte magát amellett, hogy 2035-re teljesen elektromos kínálattal rendelkezik majd világszerte, ezért jelentős összegeket fektetett be az új Ultium EV platform fejlesztésébe, amely a Cadillac Lyriq, a GMC Hummer EV és más járművek alapját képezi.
A GM visszatérési döntésében kulcsfontosságú tényező volt, hogy a szabályzások miatt Európában az elektromos járművek gyorsabban terjednek az Egyesült Államokhoz képest. A cég korábbi európai próbálkozásaiban különböző európai márkák szerepeltek, ezúttal azonban a meglévő amerikai márkákkal kívánnak jelen lenni.
„A Chevrolet egy globális márka, a Cadillac egy globális márka, a Hummer egy globális márka, tehát vannak olyan globális márkáink, amelyek megfelelnek a célnak - nyilatkozta az Autocarnak Mahmoud Samara, a GM Europe igazgatója. "Ami olyan szép az elektromos járművekre való átállásban, az az a rugalmasság, amelyet ezekkel a platformokkal tudunk nyújtani. Ez összhangban áll a céljainkkal Európában" - tette hozzá.
Nem véletlen az sem, hogy a Cadillac 2023-ban visszatér a motorsportba és a Le Mans-i 24 órás versenyre, ami a márkára fogja irányítani a figyelmet Európában.
Mivel a GM nem rendelkezik kereskedői hálózattal Európában, elképzelhető, hogy egy online kiskereskedelmi modellt alkalmazna – hasonlóan a Teslához, a Polestarhoz és a Genesishez –, amely nem igényelne komoly befektetést.