A Hennessey Venom F5 Roadstert ugyanaz a 6,6 literes, ikerturbós, Fury névre keresztelt 1842 lóerős V8-as hajtja, mint a fix tetős testvérét, így hihetőnek tűnik az amerikai autógyártó állítása, hogy ez a világ leggyorsabb és legerősebb nyitott tetejű autója.
Állítólag több mint 300 mérföld/h-s sebességre, azaz 483 km/h-ra képes csukott tetővel,
de ezt még nem sikerült lemérni a megfelelő pálya és gumik hiányában. Nyitott tetővel elektronika korlátozza az elérhető legnagyobb sebességet, de nem árulták el, hogy mennyire.
A világ leggyorsabb kabriója címet egyébként már 12 éve magáénak tudhatja a Hennessey, mert az előző nyitott autója, a Venom GT Spyder egy hitelesített mérés szerint elérte a 427 km/h-s sebességet. A Lotus-alapokra épített korábbi hipersportautó kb. 600 lóerővel gyengébb volt a Venom F5 Roadsternél, és csak 190 kilóval volt könnyebb, így tényleg jó esély van rá, hogy a rekordját hamarosan átadják a múltnak.
A 8 kg-os, önmagában műalkotásnak is beillő, levehető szénszálas tetőelemet és az utastér és a motor közé beépített ablakot leszámítva nem sokban különbözik a Venom F5 Roadster a kupétól. Azért nőtt meg 20 kilóval (1405 kg-ra) a tömege, mert a tetőszerkezet hiányát néhány alsó merevítő elemmel kellett kompenzálni. Nem kellett drasztikus mértékben megerősíteni a karosszériát, mert a szénszálas váz eleve kellő merevséget biztosít.
Nem árulták el a 0-100 km/h-ra történő gyorsítás időszükségletét, de a minimális súlykülönbség miatt
nem lehet sokkal rosszabb, mint a kupé 2,6 másodperces ideje.
Egyébként a Venom F5 súly-lóerő aránya alapján ez az idő még ennél is jobb lehetne, ha mind a négy kerék hajtva lenne. Hátsókerék-meghajtással és utcai használatra alkalmas gumikkal azonban alighanem ez a maximum, amit el lehetett érni.
„Azért szerettem volna megépíteni az F5 Roadstert, mert úgy éreztem, hogy a zsigeri érzés, amikor az ember hallja, ahogy a Fury szabadjára engedi mind az 1842 lóerőt a füle mögött, miközben süvít a szél és az érzékszervek amúgy is túl vannak terhelve, az olyan dolog, amit én személy szerint igencsak élvezek, és tudom, hogy néhány ügyfelünk is így van vele" - nyilatkozta John Hennessey az Autocarnak.
„Olyat tetőt szerettem volna, amit nemcsak a falnak döntenek a garázsban, amikor nem használják, hanem olyasmit, ami olyan, mint egy szobor, amely az ügyfél művészeti galériájában vagy nappalijában is jól mutat. Ez tényleg egy gyönyörű műalkotás. Az ilyen apró részletek nagyon fontosak az ügyfeleink számára" - tette hozzá a cégtulajdonos.
Az autóban számos meglepetés, ún. húsvéti tojás is található, például a hátsó lámpákba épített fordított naca-csatornák, amelyek elvezetik a forró levegőt a motortól, valamint
az F-alakú kulcstartók, melyek tartalmaznak egy darabot az Endeavour űrsiklóból,
amely összesen 25-ször hagyta el a Földet, legutoljára 2011-ben.
„Nem az volt a célunk, hogy ezeket a dolgokat az autóba építsük; mi csak az abszolút leggyorsabb kabriót akartuk megépíteni" – mondta Hennessey. „A Covid azonban lelassította az ellátási láncokat, így tervezőinknek több idejük volt kitalálni ezeket a kis meglepetéseket."
Csak 30 darabot fognak legyártani a Venom F5 Roadsterből, mindegyiket 3 millió dollárért (1,21 milliárd forint) fogják értékesíteni, ami jelentősen, 900 ezer dollárral (363 millió forint) több, mint a kupé ára. Annak ellenére, hogy nem nevezhető éppen olcsónak az autó, már mind a 30 példány a bemutató és az őszre tervezett gyártás előtt gazdára talált belőle.