Új autót mutatott be a Dacia, nincs se ajtaja, se ablaka

Dacia Manifesto
Vágólapra másolva!
Bár a Manifesto csak tanulmányautó, egyes megoldásai a jövő Daciáin, például a 2023 végén érkező új Dusteren is ott lesznek.
Vágólapra másolva!
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

Mindenkit meglepett a Dacia azzal, hogy a Párizs mellett megrendezett, a márka megújulását bemutató sajtórendezvényén bemutatta a Manifesto nevű tanulmányautót, amelyet a nagyközönség majd az októberi Párizsi Autószalonon láthat. Ehhez hasonlóan bátor autója még sohasem volt a Renault tulajdonában lévő román márkának, éppen ezért

sajnálatos, hogy a sorozatgyártására nem fog sor kerülni.

Viszont a Manifesto számos megoldása, stílusjegye és ötlete tovább él majd a jövőbeli Dacia szériaautókban, például a 2023-ban érkező Duster III-ban vagy az egy mérettel nagyobb, 4,6 méteres, 2024 végén érkező Bigsterben.

Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

A Manifesto azt az átalakulást szimbolizálja, amely során a Dacia az olcsóból és egyszerűből, önmagában vonzó, vágyakozást keltő márkává szeretne válni. Olyan autógyártóvá, amit a dizájn, az egyszerű kezelhetőség, a csak a legszükségesebb felszereltségek megléte, az átlátható szolgáltatások és a kedvező ár-érték arány miatt választanak az emberek, nem pedig azért, mert nincs pénzük jobbra.

Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

A tanulmányautó – amelynek tervezését idén januárban kezdték – egy

könnyű építésű, szélvédők, ajtók és oldalablakok nélküli kétüléses buggy,

nagyjából hasonló méretű és stílusú, mint az Ariel Nomad. David Durand, a Dacia nemrég kinevezett dizájnigazgatója azt mondta a csütörtöki sajtórendezvényen a kb. 3,6 méter hosszú Manifestóról, hogy „egy szuperkompakt méretű, szellős jármű, amely a természetbe született. Nagyszerű módja volt annak, hogy ötleteket gyűjtsünk a sorozatgyártásnak való megfelelés nyomása nélkül".

David Durand. a Dacia idén májusban kinevezett dizájnigazgatója nagy dolgokra készül, amiből csak ízelítőt adott a Manifesto Forrás: Dacia

Elképesztő terepjáró-képességekkel rendelkezik az autó annak köszönhetően, hogy nagy a hasmagassága, óriási, 85 centiméter átmérőjűek a kerekei, és könnyű a karosszériája.

Igazi különlegességnek számítanak a levegő- és defektmentes gumik,

amelyek állítólag az autó egész élettartamát kibírnák csere nélkül.

Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

Teljesen vízálló a belső tér, akár slaggal is ki lehet tisztítani, ha elkoszolódott. Jó ötlet, hogy a levehető üléshuzatokat akár hálózsákként is lehet használni, és az is, hogy a műszerfal parafa-gumi borítása alkalmas arra, hogy gombostűvel jegyzeteket rögzítsünk hozzá, de akár papírtérképet is, ha térerő híján épp nem működik a navigáció. Saját fedélzeti infotainment rendszer nincs, a vezető a saját okostelefonját csatlakoztathatja az autóhoz.

Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

A YouClip nevű fejlesztés az, amiről már biztosan lehet tudni, hogy átkerül majd az egy év múlva bemutatásra kerülő új Dusterbe. Ez egy

multifunkciós rögzítési pont a műszerfalon,

amihez különböző fogasokat, pohár- és telefontartókat lehet csatlakoztatni. Szintén megjelenik majd a jövő Daciáiban (a külső, fényezetlen védőbetéteket készítik majd belőle) a Starkle nevű műanyag, amiből a Manifestő számtalan külső alkatrésze készült. Ennek az a különlegessége, hogy 20 százalékban újrahasznosított műanyagból készül, és érdes, őrleményes jellegű a mintázata és a tapintása.

Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto
Dacia Manifesto

Csak annyit árultak el a bemutatón a Manifesto hajtásáról, hogy belső égésű és elektromos is lehet, állítólag még az utóbbi változatban is mindössze 720 kg a kocsi tömege. Jó ötlet, hogy a hátul elhelyezett akkumulátor lecsatolható, így más dolgokat is el tudnak látni árammal, de még az egyetlen fényszórót is ki lehet pattintani, és reflektorként használni, például egy barlangászás alkalmával.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!