A francia PSA és az olasz-amerikai FCA konszernek egyesülése, vagyis a Stellantis-konszern 2021-es megalakulása óta számtalan pletykát lehetett már hallani a Lancia feltámasztásáról. A szebb napokat látott,
116 éves olasz autógyártó
jelenleg csak a 11 éves Ypsilon kisautót gyártja, és azt is már kizárólag az olasz piac számára, ahol egyébként a mai napig népszerű.
De az olasz luxusmárka most végre életjelet adott magáról, ugyanis
Torinóban megrendezték a Lancia Design Day nevű eseményt,
amelyen hivatalosan bejelentették, hogy három új, kizárólag elektromos hajtású autót dobnak piacra 2028-ig, az európai prémium szegmensre összpontosítva.
Sajnos ezen a rendezvényen működő autót még nem mutattak, csak egy izgalmas, kerekek nélküli koncepciót, a Pu + Ra Zero nevű lebegő műalkotást, amely a márka új formanyelvéből ad ízelítőt. Luca Napolitano, a Lancia vezérigazgatója azt mondta a Lancia Design Day-en, hogy a Pu+Ra Zero koncepció „új korszakot" jelent a márka számára, és megmutatja, hogy milyen lesz a cég arculata „a következő 100 évben".
A dizájntanulmányon a Lancia klasszikus, T-alakú hűtőrácsát modern formában, három LED-csíkkal értelmezték újra. Hátul a kör alakú, üreges hátsó lámpák – amelyek az 1973-as Stratosra és az 1983-as 037-re utalnak – új Lancia feliratot fognak közre, amelynek A-betűje egy fordított V.
Ezt a formanyelvet először az új Ypsilonon alkalmazzák majd, amely 2024-ben kerül piacra. Az újdonság valószínűleg a Stellantis kisautó-platformjára épül, amit jelenleg Peugeot 208 és az Opel Corsa is használ. Ez lesz az utolsó modellje a Lanciának, amit belső égésű motorral is meg lehet majd venni, de csak 2028-ig, utána már csak elektromos autókból áll majd a választék.
A Pu + Ra Zero dizájntanulmány megoldásai visszaköszönnek majd a 2024-ben érkező új Ypsilonon, a 2026-ban érkező középkategóriás zászlóshajón és a 2028-ra tervezett kompakt Deltán is.
Állítólag mindhárom autó formája közel van már a véglegeshez,
egymással párhuzamosan tervezték őket, hogy minél több közös vonásuk legyen. Ezzel a három modellel a cég szerint lefedik majd az európai újautó-piac 50 százalékát.
A Lancia bemutatta pajzs alakú logójának új változatát is, amely zászlót, kört (a kormánykereket szimbolizálva) és lándzsát tartalmaz, mivel a márkanév olaszul ez utóbbit jelenti. Szándékosan nem követték a közösségi médiára és digitális használatra optimalizált, kétdimenziós logók irányába mutató trendet. „Nem egy új, lapos logót hoztunk létre, hogy az csak a digitális világban tűnjön ki, hanem egy progresszív, klasszikus ékszert, amely a következő autóinkban is ragyogni fog" – mondta Teresa Mendicino, a Lancia globális formatervezési igazgatója. Az új logó a jövőbeni modellek elején és hátulján sem, csak oldalt fog megjelenni.