Minden idők legbiztonságosabb autója az új Volvo, de megkérik az árát

Volvo EX90
Volvo EX90
Vágólapra másolva!
Az XC90-est váltó elektromos EX90 közel kétszer annyiba fog kerülni, mint elődje.
Vágólapra másolva!
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Az XC90 hasonlóan gigászi méretű, 5,04 méteres utóda csak bő egy év múlva, 2024 elején jelenik meg a kereskedésekben, kizárólag elektromos hajtáslánccal. Ez a Volvo harmadik villanyautója az XC40 Recharge és a C40 Recharge után, de

az első, ami dedikált elektromos autós platformra (SPA2) épül, így kevesebb kompromisszumot kellett kötnie a tervezőknek.

Ugyanazt a technikát használja az EX90, mint a sportos Polestar 3, de azzal ellentétben hétüléses kivitelben is kapható lesz. Hét üléssel is marad 310 liternyi tér a csomagoknak, a poggyásztér öt üléssel 665, kettővel 1915 literre nő.

Nem taxi, csak figyeli az utat

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Letisztult, kevés izgalmat jelentő formavilág jellemzi a svéd szabadidő-autót, profilból könnyen össze lehetne téveszteni az elődjével. Szemből már nem annyira, mivel eltűnt a hagyományos hűtőmaszk a Thor kalapácsát szimbolizáló fényszórók közül, és hátulról sem, mert C-alakú hátsó lámpákat kapott, melyek nincsenek összekötve a tetőoszlopokra illesztett LED-csíkokkal.

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Talán a szélvédő fölötti púp a legizgalmasabb részlet a karosszérián, a taxijelzésre hasonlító kitüremkedésre azért volt szükség, hogy az utat figyelő,

250 méterre ellátó Lidar szenzort

el tudják benne helyezni. Egyébként az EX90 15 százalékban újrahasznosított acélt és 25 százalékban újrahasznosított alumíniumot tartalmaz, valamint körülbelül 48 kg újrahasznosított műanyagot – ez az autóban felhasznált összes plasztik körülbelül 15 százaléka.

Majdnem három tonna

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Kezdetben kétféle hajtáslánccal jön az EX90-ben, de mindkettőben elöl és hátul is található hajtó villanymotor.

A Twin Motor elnevezésű alapváltozat 408, a Performance kivitel 517 lóerőt képes leadni,

de figyelemreméltóak a 770, illetve 910 Nm-es nyomatékértékek is. Mindkét változat végsebességét (ahogy minden más modellét is) 180 km/h-ban korlátozza a Volvo, viszont az erősebb 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/-ra, ami a 2,82 (!) tonnás tömegét figyelembe véve szenzációs.

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

A bruttó 111, nettó 107 kWh kapacitású akkumulátorral a gyengébb változat

elméletileg 600 km-t képes megtenni

a WLTP mérési ciklus szerint. Akár 250 kW-tal is lehet tölteni a nagy Volvót, így 10-ről fél óra alatt elérheti a 80 százalékos töltöttséget. A Kia/Hyundai villanyautókhoz hasonlóan áramforrásként is lehet használni az akkumulátort, akár egy komplett családi házat el lehet róla üzemeltetni.

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

A továbbfejlesztett Pilot Assist vezetéstámogató rendszer figyeli a forgalmat és a felfestéseket, és képes a pillanatnyi viszonyokhoz igazítani a sebességet, illetve a követési távolságot. Éles kanyarban csökkenti a sebességet, sávváltáskor kormányzási támogatást nyújthat. Később egy vezeték nélküli, előfizetéses frissítést fognak kínálni hozzá, ami bizonyos körülmények között lehetővé teszi majd a „felügyelet nélküli autonóm vezetést", azaz a 3-as önvezetési szintet.

Skandináv stílus, kevés gomb belül

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Maga a műszerfal egy 14,5 colos, álló helyzetű központi érintőképernyő köré épül, amelyen a Volvo Google-alapú infotainment rendszere fut. Alapfelszereltség az 5G-s kapcsolat, ami felgyorsítja a folyamatos okosodást jelentő, rendszeres vezeték nélküli szoftverfrissítéseket.

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

A 2024 elejére tervezett piaci bevezetéskor csak a legmagasabb Ultra felszereltségi szint lesz elérhető, ami magában foglalja a lidaros vezetéstámogató rendszert, a négyzónás klímát, a panorámatetőt és a 25 hangszórós Bowers & Wilkins hangrendszert Dolby Atmos funkcióval. A belső teret Nordico szövettel kárpitozzák, amely újrahasznosított anyagokból, köztük PET-palackokból és dugókból készül.

Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90
Volvo EX90

Az EX90 gyártása a Volvo charlestoni (USA) gyárában a jövő év végén, Kínában, a csengdui üzemben pedig valamivel később kezdődik. Az Egyesült Királyságban a Volvo tájékoztató jellegű árat adott meg az EX90-hez: a Twin Motor Ultra 96 255 fontról indul majd, ami

44,5 millió forintnak felel meg.

Az erősebb verzió pedig 100 555 fontba, vagyis 46,1 millió forintba fog kerülni, és várhatóan a magyar árak sem fognak ettől jelentősen eltérni. Később persze lesznek egymotoros, gyengébb változatok is szerényebb felszereltséggel, de a fejlett alaptechnológia és a nagy akkumulátor miatt ezek is jóval többe fognak kerülni, mint a leváltott XC90, aminek az alapára ma Magyarországon 23,49 millió forint.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!