Az i Vision Dee szériaváltozata a tervek szerint 2025-ben gyártásba kerül a kínai piacon nemrégiben bevezetett elektromos 3-as utódaként.
A limuzin tanulmány a Neue Klasse nevű új platformon alapul,
amely egy teljesen új architektúra, és számos jövőbeli belső égésű motoros, plug-in hibrid és elektromos meghajtású BMW-nek lesz az alapja.
A kb. 4,6 méter hosszú i Vision Dee-be nem nehéz belelátni a 3-as sorozat következő nemzedékét. Kissé retrós, az
E21-re emlékeztető vonalait
egy új, leegyszerűsített formanyelv használatával alkották meg. A „Dee" típusnév a digitalizáció érzelmes élményét hirdető „Digital Emotional Experience" kifejezés rövidítése.
Többek között a jövő digitális funkciói közé tartozik a teljes szélvédőre kiterjedő Head-up kijelző, ami a 2025-től – többek között Debrecenben – gyártásba kerülő Neue Klasse (Új Osztály) modellgeneráció tagjaiban válik majd először elérhetővé. A BMW a színváltó technológiáját is továbbfejlesztette: az egy évvel ezelőtt leleplezett E Ink technológia még csak a fekete-fehér árnyalatok között tudott váltani, az i Vision Dee tanulmány karosszériája viszont már
akár 32 szín megelevenítésére képes
az ebook-olvasók kijelzőjéből ismert energiatakarékos technológiával.
A Mixed Reality Slider technológia – az új generációs Head-up kijelzővel együttműködve – a tanulmányautó központi vezérlőegysége, így
elhagyhatták a 2001-es 7-es óta minden BMW-ben ott lévő iDrive képernyőt.
A műszerfal textilborításába elrejtett szenzorok használatával a vezető öt variáció közül választhatja ki, hogy a Head-up kijelző mennyi digitális tartalmat vetítsen ki elé: az analóg információktól kezdve, a vezetéshez kapcsolódó információkon, a kommunikációs rendszerek tartalmain és a kiterjesztett valóság kivetítésén keresztül, egészen a virtuális világba történő teljes megérkezésig.
Már az autón kívül kezdetét veszi a digitális élmény az üdvözléssel: a technológia ehhez grafikai elemeket, fényhatásokat, hangokat és természetes élő beszédet kombinál. A hűtőrácsok és első fényszórók egy közös kijelzőt alkotnak, aminek révén
az autó különböző arckifejezéseket (például öröm, döbbenet vagy jóváhagyás) képes mutatni.
Egytől egyig újragondolták és figitális ikonokkal helyettesítették az olyan meghatározó stílusjegyeket, mint például a vese alakú hűtőrács, a dupla ikergyűrű-motívummal dolgozó első fényszórók és a Hofmeister kink. Sőt, az i Vision Dee tanulmány arra is képes, hogy üdvözléskor az oldalablakra vetítse vezetője avatarját.
Az i Vision Dee a második a három különböző koncepcióautó közül, amelyek a BMW Neue Klasse platform modelljeiből adnak ízelítőt. Az első, a 2021-es i Vision Circular az újrahasznosított anyagok felhasználásával történő autógyártásra összpontosított. A harmadik koncepcióautót, amely állítólag majd az akkumulátor- és hajtáslánc-technológiára koncentrál, várhatóan még ebben az évben bemutatja a BMW.