Egy újabb elérhető árú kínai autó jelent meg a magyar piacon

MG HS
Vágólapra másolva!
A családi használatra alkalmas MG HS tágas, erős, és jól felszerelt, a garanciája pedig a leghosszabb a mezőnyben.
Vágólapra másolva!
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

A magyarországi újautó-piacra 2022 őszén bevezetett kínai autómárka az MG, újabb modellel bővíti hazai kínálatát. Igazság szerint a HS már eddig is kapható volt, de csak zöld rendszámmal és plug-in hibrid hajtással (EHS néven, minimum 15,4 millió forintért), most viszont az egyszerűbb, turbós benzines változat forgalmazása is elkezdődött, jóval kedvezőbb,

10 millió forint alatti alapárral.

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

A felszereltségtől függően 6,5-23 százalékkal drágább Kia Sportage vetélytársának szánt, de kizárólag fronthajtással kapható szabadidő-autó kissé jellegtelen

formaterve illeszkedik az európai ízlésvilághoz,

az optikailag alulméretezett, 17 colos kerekeket leszámítva nyoma sincs rajta a korai kínai autók esetlenségének. Maga a karosszéria 4574 mm hosszú, 1876 mm széles és 1685 mm magas, a csomagtartója a padló felett 448 literes, de a padló alatt is van egy hatalmas üreg, amelyben akár egy pótkerék is elhelyezhető.

Tágas, mint egy tornaterem

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

Már az egy mérettel kisebb ZS-ben sem lehetett helyhiányra panaszkodni, a HS-ben viszont tényleg fejedelmi a térkínálat: a rögtönzött üléspróba alapján

két 190 centiméteres felnőtt kényelmesen elfér egymás mögött,

a fejtér is óriási, még a Luxury szinthez járó nyitható üvegtetővel is. Nemcsak a helykínálat, a minőség is jobb, mint a ZS-ben, a jó fogású sportkormányt kellemesebb tapintású bőr borítja, igényesebb a 10,1 colos érintőképernyő és a középkonzol kialakítása, a műszerfal több puha borítást kapott, csak a kesztyűtartó vonalától lejjebb használtak kopogós műanyagokat.

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

Egy

162 lóerős, 250 Nm nyomatékú,

négyhengeres 1,5 literes turbós benzinmotorral lehet megrendelni a magyar piacon a HS-t, a vásárlóknak csak azt kell eldönteni, hogy hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos automatizált sebességváltóval kérik-e. Utóbbi felára 550, illetve 650 ezer forint, de ebben az összegben már az adaptív, radaros tempomat, a torlódás-asszisztens, a kétzónás klíma, valamint – Luxury felszereltség esetén – a motoros mozgatású csomagtérajtó is benne van.

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

A hazai piacon még mindig viszonylag ismeretlennek számító MG az alacsony vételáron felül a kedvező garancia feltételekkel (7 év/100 ezer km) és a gazdag felszereltséggel próbál vevőket átcsábítani más márkáktól. Például a HS esetében minden felszereltségi szint tartalmazza az automata klímaberendezést, a 12,3 colos digitális műszerfal, a 10,1 colos színes érintőképernyőt, és az Apple CarPlay /Android Auto kompatibilitást vezetékes kapcsolattal.

Mennyibe kerül?

Háromféle felszereltségi szinttel lehet rendelni az autót, a kizárólag manuális váltós, belépőszintű Family változat a fent említetteken kívül LED-es nappali menetfénnyel, műbőr üléskárpittal, tolatókamerával, kulcs nélküli nyitással, gombos motorindítással és Bluetooth-telefonkapcsolattal

9,999 millió forintba kerül, vagyis kedvező ár/érték aránnyal rendelkezik.

A középső, Comfort felszereltség esőérzékelős ablaktörlőkkel, navigációval, fűthető első ülésekkel, első és hátsó parkolóradarral, első ködlámpákkal ad többet, és manuális váltóval 10,599 millió, automatával 11,149 millió forintba kerül.

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

A kínálat csúcsát jelentő Luxury felszereltségben már az alumínium pedálokért, az elektromosan állítható, valódi bőrrel borított fűthető sportülésekért, a személyre szabható belső hangulatvilágításért, az első/hátsó LED lámpákért és a nyitható üvegtetőért sem kell külön fizetni. Az MG HS Luxury manuális váltóval 11,349 millióért, míg automata váltóval 11,999 millió forintért vásárolható meg. Csak a burgundi vörös bőrkárpit választható extra (150 ezer forint), leszámítva a metálfényezést, ami mindhárom felszereltségi szinthez 175 ezer forintba kerül.

MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS
MG HS

Nem kell aggódni a biztonság miatt sem, hiszen az Euro NCAP ötcsillagosra értékelte a HS-t. Minden változatban alapfelszereltség az aktív vészfékező rendszer, a sebességtámogató automatika, a sávtartó asszisztens, sávváltásra figyelmeztetés, az automatikus fényszóróvezérlés, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a holttér-figyelő rendszer is.

Hogy fogadta a piac a kínai autómárkát?

A brit gyökerekkel rendelkező, de már a kínai SAIC-csoporthoz tartozó MG a tavaly szeptemberi indulása óta közel 300 autót értékesített Magyarországon. Az első rendelkezésre álló autók javarészt csak a Suzuki Vitara kategóriájába (B SUV) tartozó ZS-ek voltak, de a modellpaletta bővülésével 2024-re már 3 százalékos piaci részarányt tűzött ki célként az importőr. Idén tavasszal érkezik hozzánk három villanyautó (az MG ZS EV, a Volkswagen ID.3 ellenfelének szánt, dedikáltan elektromos MG 4, és a taxisoknak, családosoknak szánt villanykombi, az MG 5) a magyar piacra. Európa legdinamikusabban fejlődő autómárkájaként az MG három év alatt 686 márkakereskedést és -szervizt nyitott a kontinens 26 országában, Magyarországon egyelőre 22 szerződött partnerrel rendelkezik.
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!