A magyarországi újautó-piacra 2022 őszén bevezetett kínai autómárka az MG, újabb modellel bővíti hazai kínálatát. Igazság szerint a HS már eddig is kapható volt, de csak zöld rendszámmal és plug-in hibrid hajtással (EHS néven, minimum 15,4 millió forintért), most viszont az egyszerűbb, turbós benzines változat forgalmazása is elkezdődött, jóval kedvezőbb,
10 millió forint alatti alapárral.
A felszereltségtől függően 6,5-23 százalékkal drágább Kia Sportage vetélytársának szánt, de kizárólag fronthajtással kapható szabadidő-autó kissé jellegtelen
formaterve illeszkedik az európai ízlésvilághoz,
az optikailag alulméretezett, 17 colos kerekeket leszámítva nyoma sincs rajta a korai kínai autók esetlenségének. Maga a karosszéria 4574 mm hosszú, 1876 mm széles és 1685 mm magas, a csomagtartója a padló felett 448 literes, de a padló alatt is van egy hatalmas üreg, amelyben akár egy pótkerék is elhelyezhető.
Már az egy mérettel kisebb ZS-ben sem lehetett helyhiányra panaszkodni, a HS-ben viszont tényleg fejedelmi a térkínálat: a rögtönzött üléspróba alapján
két 190 centiméteres felnőtt kényelmesen elfér egymás mögött,
a fejtér is óriási, még a Luxury szinthez járó nyitható üvegtetővel is. Nemcsak a helykínálat, a minőség is jobb, mint a ZS-ben, a jó fogású sportkormányt kellemesebb tapintású bőr borítja, igényesebb a 10,1 colos érintőképernyő és a középkonzol kialakítása, a műszerfal több puha borítást kapott, csak a kesztyűtartó vonalától lejjebb használtak kopogós műanyagokat.
Egy
162 lóerős, 250 Nm nyomatékú,
négyhengeres 1,5 literes turbós benzinmotorral lehet megrendelni a magyar piacon a HS-t, a vásárlóknak csak azt kell eldönteni, hogy hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos automatizált sebességváltóval kérik-e. Utóbbi felára 550, illetve 650 ezer forint, de ebben az összegben már az adaptív, radaros tempomat, a torlódás-asszisztens, a kétzónás klíma, valamint – Luxury felszereltség esetén – a motoros mozgatású csomagtérajtó is benne van.
A hazai piacon még mindig viszonylag ismeretlennek számító MG az alacsony vételáron felül a kedvező garancia feltételekkel (7 év/100 ezer km) és a gazdag felszereltséggel próbál vevőket átcsábítani más márkáktól. Például a HS esetében minden felszereltségi szint tartalmazza az automata klímaberendezést, a 12,3 colos digitális műszerfal, a 10,1 colos színes érintőképernyőt, és az Apple CarPlay /Android Auto kompatibilitást vezetékes kapcsolattal.
Háromféle felszereltségi szinttel lehet rendelni az autót, a kizárólag manuális váltós, belépőszintű Family változat a fent említetteken kívül LED-es nappali menetfénnyel, műbőr üléskárpittal, tolatókamerával, kulcs nélküli nyitással, gombos motorindítással és Bluetooth-telefonkapcsolattal
9,999 millió forintba kerül, vagyis kedvező ár/érték aránnyal rendelkezik.
A középső, Comfort felszereltség esőérzékelős ablaktörlőkkel, navigációval, fűthető első ülésekkel, első és hátsó parkolóradarral, első ködlámpákkal ad többet, és manuális váltóval 10,599 millió, automatával 11,149 millió forintba kerül.
A kínálat csúcsát jelentő Luxury felszereltségben már az alumínium pedálokért, az elektromosan állítható, valódi bőrrel borított fűthető sportülésekért, a személyre szabható belső hangulatvilágításért, az első/hátsó LED lámpákért és a nyitható üvegtetőért sem kell külön fizetni. Az MG HS Luxury manuális váltóval 11,349 millióért, míg automata váltóval 11,999 millió forintért vásárolható meg. Csak a burgundi vörös bőrkárpit választható extra (150 ezer forint), leszámítva a metálfényezést, ami mindhárom felszereltségi szinthez 175 ezer forintba kerül.
Nem kell aggódni a biztonság miatt sem, hiszen az Euro NCAP ötcsillagosra értékelte a HS-t. Minden változatban alapfelszereltség az aktív vészfékező rendszer, a sebességtámogató automatika, a sávtartó asszisztens, sávváltásra figyelmeztetés, az automatikus fényszóróvezérlés, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a holttér-figyelő rendszer is.
Hogy fogadta a piac a kínai autómárkát?
A brit gyökerekkel rendelkező, de már a kínai SAIC-csoporthoz tartozó MG a tavaly szeptemberi indulása óta közel 300 autót értékesített Magyarországon. Az első rendelkezésre álló autók javarészt csak a Suzuki Vitara kategóriájába (B SUV) tartozó ZS-ek voltak, de a modellpaletta bővülésével 2024-re már 3 százalékos piaci részarányt tűzött ki célként az importőr. Idén tavasszal érkezik hozzánk három villanyautó (az MG ZS EV, a Volkswagen ID.3 ellenfelének szánt, dedikáltan elektromos MG 4, és a taxisoknak, családosoknak szánt villanykombi, az MG 5) a magyar piacra. Európa legdinamikusabban fejlődő autómárkájaként az MG három év alatt 686 márkakereskedést és -szervizt nyitott a kontinens 26 országában, Magyarországon egyelőre 22 szerződött partnerrel rendelkezik.