Az elektromos meghajtású kis szabadidő-autót a Delhi Auto Expo kiállításon leplezték le, a bejelentés szerint ez a modell fogja továbbvinni a márka 4x4-es hagyományait, amikor
2025-ben gyártásba kerül.
Egyelőre annyit árultak el a műszaki részletekről, hogy a padlóba integrált akkumulátor kapacitása 60 kWh, amely az indiai mérési ciklus (MIDC) szerint 550 km hatótávot tesz lehetővé. Ez az Európában használatos WLTP ciklus szerint 345 kilométernek felel meg.
Ezen kívül csak annyi konkrétum tudható még, hogy a tanulmányautó 4300 mm hosszú, 1800 mm széles és 1600 mm magas (összehasonlításképp: a jelenlegi, 2015 óta Esztergomban gyártott Vitara-generáció 4175 mm hosszú, 1775 mm széles és 1610 mm magas).
„Örömmel mutatom be az eVX-et, az első globális stratégiai elektromos járművünket. A Suzuki-csoportnál a globális felmelegedés kezelése prioritást élvez. Számos intézkedést támogatunk, amelyek az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányulnak" – mondta a világpremieren a Suzuki elnöke, Szuzuki Tosihiró, aki később, újságíróknak hozzátette, hogy
sokat tanulnak az elektromos autókról stratégiai partnerüktől, a Toyotától.
„A Suzuki folytatja azt a szokását, hogy értékes termékeket kínál ügyfeleinek világszerte azáltal, hogy optimalizálja azokat a különböző emberek életmódjához és vezetési szokásaihoz" – tette hozzá.
Villanyautótól szokatlan módon valószínűleg az Inmotive cég kétfokozatú sebességváltója is része lesz a hajtásláncnak, mivel a Suzuki tegnap jelentette be, hogy fejlesztési megállapodást kötött a kanadai céggel. Jelenleg a két vállalat az „Ingear" sebességváltó fejlesztésén dolgozik, amely a világ leghatékonyabb kétfokozatú sebességváltója, és állítólag akár 15%-kal képes javítani a gyorsulást és a hatótávolságot.