Rombusz jellel született, most három gyémánt díszíti – Mitsubishi ASX menetpróba

Mitsubishi ASX
Vágólapra másolva!
Tizenkét év után nyugdíjba vonul az ASX első generációja, utódja pedig nem más, mint a Renault Captur átemblémázott változata. Mégis, ez a crossover fontos szerepet kap a Mitsubishi márka európai túlélésében, ráadásul komoly érvek szólnak mellette a francia rokon ellenében - többek között a zöld rendszám lehetősége is.
Vágólapra másolva!
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Magyarországon a 90-es években a japán Mercedesnek tartották a Mitsubishit, amely az ínyenceknek szóló 3000GT-vel, a WRC-győzelmeket halmozó Lancer Evókkal, a Dakar-győzelmet halmozó Pajerókkal, valamint olyan megbízható polgári modellekkel, mint a Colt, a Lancer, a Galant alapozta meg a hírnevét. Nem is olyan régen még az innováció is a cég egyik erőssége volt, amit a 2010-es években a versenytársakat megelőző villanyautójával (i-MIEV), kompakt SUV-jával (ASX) és plug-in hibridjével (Outlander PHEV) bizonyított a márka.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Aztán az elmúlt évtized végére valahogy elfogyott a lendület Európában, az idősödő modellpaletta miatt csökkenő eladások, a drága fejlesztéseket igénylő szigorú emissziós normák, valamint a koronavírus-járvány együttesen azt eredményezték, hogy 2020 nyarán a Mitsubishi fontos bejelentést tett. A „Kicsi de gyönyörű" névre keresztelt, alapos átstrukturálást és 20 százalékos költségcsökkentést tartalmazó hároméves üzleti terv részeként

kihirdették, hogy a továbbiakban nem fognak új modelleket bevezetni Európában,

inkább a jól menő délkelet-ázsiai és észak-amerikai, valamint a fejlődő piacokra koncentrálnak, ahol még pénzt tudnak keresni. A globálisan évi egymillió, Európában ekkor már csak 100 ezer autót értékesítő vállalat terve az volt, hogy kivonulnak a veszteséget termelő európai országokból, a többiben pedig a meglévő modellek értékesítését addig folytatják, amíg az emissziós előírások azt lehetővé teszik, utána pedig az aftersales tevékenységre (szerviz, alkatrészellátás) redukálják a hálózat működését.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Igen ám, de a legnagyobb európai piacok Mitsubishi-importőrei és kereskedői nem nyugodtak bele, hogy veszélybe kerül a megélhetésük, és lobbizni kezdtek a döntés megváltoztatása érdekében. Kisvártatva siker koronázta erőfeszítéseiket, ugyanis 2021 tavaszán már arról lehetett olvasni, hogy egy Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetségen belüli megállapodásnak köszönhetően

2023 végéig két aktuális Renault-modellel bővül a márka európai választéka.

Tavaly ősszel már azt is megtudtuk, hogy a Captur és a Clio a kiválasztott, előbbi ASX néven idén tavasszal, utóbbi Coltként, több külső eltéréssel pedig ősszel érkezik majd a kereskedésekbe.

Az eladások fellendülése várható

Ezzel a két újdonsággal a cég modellportfóliója rövid idő alatt megduplázódik, tavaly ugyanis még csak a 2013 óta árult Space Star miniautót, és a 2018 óta árult Eclipse Cross kompakt crossovert lehetett náluk kapni, az Outlandert, az első generációs ASX-et és az L200-at ugyanis már korábban kivezették. Abban bízik a Mitsubishi, hogy az új ASX-nek és Coltnak köszönhetően 2024-ban már évi 130 ezer autót ad majd el Európában, ami több mint a kétszerese lenne a 2022-es adatnak, és megközelítené a koronavírus előtti 145 ezres értéket. Persze az 1999-es rekordév 200 ezres eladásának megközelítéséhez szükség lenne az Nissan X-Traillel közös alapokon nyugvó, két éve bemutatott, negyedik generációs Outlander PHEV importjára, egy új L200 pickupra és egy tisztán elektromos hajtású modellre is. Ezekről állítólag 2024-re születik majd döntés, amikor a következő hároméves tervet ismertetik.

Jó választás volt a Captur

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Biztosan vannak olyan elvakult japánautó-hívők, akik húzzák a szájukat a Mitsubishi-emblémás Renault Captur láttán, de tudomásul kell venniük, hogy „badge engineering" nélkül egyszerűen nem lett volna esély a kínálat megújítására Európában. A több mint 380 ezer példányban fogyott, első generációs ASX tavalyi kifutásával kis SUV nélkül maradt a gyémántos márka, márpedig ebben a dinamikusan növekvő, Európában évi 800 ezres eladásokat produkáló szegmensben - amely a prognózisok szerint öt éven belül 1,2 millióra nőhet - muszáj jelen lennie minden autógyártónak, és a korábbi ASX-üket lecserélni kívánó lojális ügyfeleket is ki kell szolgálni valamivel.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Az a Mitsubishi szerencséje, hogy az egyik legpiacképesebb kis szabadidő-autóra tehette rá a kezét: a Captur második generációja négy évvel a bemutatása után is kívül-belül frissnek tűnik, ráadásul a kisturbós benzines mellett lágy, öntöltő és a plug-in hibrid hajtásláncokkal is kapható, amit rajta kívül jelenleg csak a Kia Niro mondhat el magáról ebben a kategóriában, bár az fél mérettel nagyobb. Nem véletlen, hogy a Captur a Peugeot 2008 és a Toyota Yaris Cross mellett Európa legnépszerűbb kis szabadidő-autói közé tartozik évi 150 ezer eladott példánnyal, amihez a Mitsubishi saját bevallása szerint 35 ezret tenne hozzá.

Hogy néz ki?

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Aki látott már második generációs Renault Capturt, annak nem jelent majd újdonságot az ASX megjelenése, ugyanis a

Spanyolországban, Valladoidban egy gyártósoron készülő testvérmodellek

azonos külső karosszériaelemeket és ablakokat használnak, a felnikben sincs eltérés, és még a fekete tető rendelhetősége is megmaradt a két drágább felszereltség (Intense, Instyle) esetében. Csak a műanyag alkatrészeknél lehet különbségeket felfedezni, a Mitsubishin más a hűtőmaszk és a lökhárítók alján lévő védőlemez-imitációkat sem fújják ezüst színűre.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

További eltérés, hogy korábban a Renault-emblémába rejtett tolatókamera most már pőrén díszeleg a csomagtérajtón, és megjelent a széthúzott M I T S U B I S H I felirat a C-alakú LED lámpák között, ami optikailag szélesíti az autót. A története során négy (!) modellfrissítésen átesett első ASX-hez képest 7 centiméterrel csökkent a hossz (423 centire), 5-tel a magasság és 3-mal a tengelytáv, viszont a szélesség 3-mal nőtt.

Milyen belül?

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

A régi ASX-ből hiányzott a kulcs nélküli ajtónyitás lehetősége, az újnál viszont az alapfelszereltséget leszámítva széria a kulcskártyás rendszer, amely közeledéskor automatikusan nyitja, távolodáskor zárja az ajtókat. Beülve kiderül, hogy az utastérben az emblémákat leszámítva még kevesebb a különbség a Capturhöz képest, egyedül azt vettem észre, hogy a hibridben ugyanazt az előválasztó kart taláni, mint a duplakuplungos váltós benzinesben, a Renault-nál viszont szélesebb karral választhatja ki a menetirányt az, aki a benzines-elektromos hajtásra szavazott.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Az ASX alapváltozata viszonylag komor színvilággal, de korrekt anyaghasználattal (párnázott műszerfal és ajtókönyöklő) bőven hozza az elvárhatót, a magasabb felszereltségű változatok elegánsabb részletekkel (krómbetétek, keret nélküli elektrokróm visszapillantó, elektromos kézifék), ülés-, kormány-, és szélvédőfűtéssel, valamint nagyobb kijelzőkkel kényeztetnek.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Háromféle műszerfallal készül a Mitsubishi: a belépő szintű analóg műszeregyüttes egy beépített 4,2 colos kijelzővel, a félig digitális műszeregység 7 colos kijelzővel rendelkezik, a csúcsváltozatba pedig a teljesen digitális és személyre szabható, 10 colos képernyő kerül, amelyen már a navigáció is megjeleníthető. A középkonzolra alapáron 7 colos vízszintes érintőképernyő jár navigáció nélkül, de

vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódási lehetőséggel,

a drágább felszereltségi csomag pedig a Teslákéra hasonlító, álló formátumú, 9,3 colos érintőképernyőt tartalmaz gyári navival, vezeték nélküli telefontöltővel és szép hangú, kilenc hangszórós Bose hifivel.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

USB-csatlakozóból elöl és hátul is kettő áll rendelkezésre, és az sem általános a kategóriában, hogy a hátra is jutott légbeömlő rostély, és, hogy a hátsó üléspadot alapáron is 16 centiméteres sínen lehet tologatni. Leghátsó állásban még 180 centiméteres utasoknak is elegendő a lábtér (legfeljebb a fejteret találhatják kissé szűkösnek), ilyenkor a csomagtartó mérete a 265 (plug-in), 326 (öntöltő hibrid) vagy 422 liter lehet, a hibridekben a nagyfeszültségű akkumulátor miatt kevesebb a hely. Előretolt üléspaddal csak gyerekeknek lesz elég a lábtér, de így 114 literrel növelhető a csomagtér-kapacitás, az 536 literes csúcsérték az egy kategóriával nagyobb SUV-okban sem adna okot panaszra.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson, ha kíváncsi, milyen vezetni az ASX-et!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!