Több mint egy évtizede pihenteti a Peugeot a 400-as sorozatjelzést, utoljára ilyennel a hosszú orrú 407-esek álldogáltak a szalonokban (még kupé is volt belőlük), most azonban visszatér, méghozzá egy érdekes köztes modellen. Az új 408-as ugyanis a kompakt szegmens (308) és a középkategória (508) közötti űrt hivatott kitölteni, akárcsak a méreteiben hasonló Skoda Octavia: dimenzióiban inkább nagyobb, műszaki tartalmában pedig kisebb testvéreihez áll közel. Ennél is érdekesebb a karosszéria formája, amely terepes és elegáns stílusjegyeket ötvöz, afféle SUV-alternatívaként.
Fastback néven emlegetik a gyárban, de a crossover coupe kifejezésen sem sértődnek meg, a lényeg, hogy a hórihorgas látszat ellenére ez egy alacsony építésű, praktikus ötajtós kialakítású autó, a 2,8 méteres tengelytáv jóvoltából hátul is tágas lábtérrel, a trükkös tetőív miatt pedig nagyjából 180-185 centis testmagasságig a fejtér is megfelelő.
Leghátul alapesetben 536 literes csomagtartó vár a holmikra, érdekes, osztott kalaptartóval:
egyik fele a helyén marad, a másik felnyílik az ötödik ajtóval. Millió érdekes részletet rejt a dizájn, míg a hűtőmaszk és a hátsó lámpa formája felszereltségfüggő.
További különlegesség, hogy alapáron jár az „Obsession-kék" fényezés speciális lakkréteggel (bizonyos fényviszonyoknál türkiznek és zöldnek is tud látszani), de más árnyalatok, köztük egy mélyszürke is elérhetők. Akárcsak a 308-ason, ennél az új Peugeot-embléma díszíti az orrot, a fart, sőt, még az első ajtókat is, és kis változtatásokkal a műszerfal is a kompakt rokonból érkezett. Mindez azt jelenti, hogy magasra beépített, 3D-s digitális műszergyeség (i-Cockpit) és látványos, de némi megszokást igénylő minikormány fogadja a sofőrt, az anyagfelhasználás és a dizájn igényes.
Középre 10 colos, személyre szabható menüs érintőképernyőt építettek be, a korral haladva, de sokak bánatára nincs komplett fizikai klímapanel – igaz, sok funkciót azért el lehet érni közvetlen gombokkal.
A kényelmet kiviteltől függően masszázsfunkciós AGR-ülés, kormányfűtés, 690 wattos Focal hifi és automata légtisztító rendszer fokozza,
míg a biztonságot többek között új holttérfigyelő, 360 fokos kamera, LED-mátrix fényszóró és sávon belüli pozicionálásra képes adaptív tempomat növeli. Különleges opció a járműveket és gyalogosokat azonosító, figyelmeztetni képes éjjellátó rendszer.
Szemben a hasonlóan formabontó, de lebegős élményt nyújtó és kicsivel nagyobb Citroën C5 X-szel, ebben hagyományos futóművet használnak, közös viszont a motorkínálat, amely dízelt már nem vonultat fel. Alapáron a Szentgotthárdon is gyártott 1,2-es, turbós háromhengerest adják (130 lóerő) automataváltóval, míg a drágább 408-asok zöld rendszámra jogosult plug-in hibridek. Ezekben 1,6-os, sornégyes, turbós benzines plusz villanymotor dolgozik, az akku 12,4 kWh-s, a rendszerteljesítmény pedig 180 vagy 225 lóerő – a működésükről bővebben korábbi menetpróba cikkünkben olvashat.
Mint a hazai sajtóbemutatón elhangzott, már idén év végén megérkezik a kínálatba egy új, 48 voltos full hibrid változat
(az 1,2-es motort kapja alaposan átdolgozva, Miller-ciklussal), hatékony üzemet ígérve. Jövőre a tisztán elektromos e-408 teszi teljessé a palettát, igazodva a márka 2030-ra ígért zéró lokális emissziós átállási tervéhez. Így különféle igényekhez és pénztárcákhoz igazodik majd az új fastback, amelyből most a jól felszerelt, 130 lóerős benzines alapváltozatot 13,99 millió forintos bevezető áron hirdetik. Újdonság a 7 év/150 ezer kilométeres garancia, ennél többet még a Kiánál sem nyújtanak.