Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója, illetve a vállalat más vezetői a cég céljairól tartottak három és fél órás előadást a vállalat székhelyén, a Texas állambeli Austinban az évente megrendezett Investor Day nevű rendezvényen március 1-jén. Musk elmondta, hogy az új, kompakt méretű Tesla modell árát nagyjából 25 ezer dollárra tervezik visszaszorítani. Ezt azért tartják fontosnak, mert úgy látják, nagy a kereslet az autóik iránt, de sok érdeklődő még mindig nem engedheti meg magának, hogy vegyen egyet.
Franz von Holzhausen, az autógyártó vezető tervezője elmondta, hogy a vállalatnak muszáj csökkentenie a költségeit ahhoz, hogy céljainak megfelelően 2030-ra képes legyen évente 20 millió járművet előállítani. 2023-ra a Tesla 1,8 millió jármű gyártását irányozta elő, ami azonban még mindig az ötödét sem éri el a világelső Toyotáénak.
A főtervező tájékoztatása szerint a vállalat a jövőben úgy fogja az autóit gyártani, hogy először kisebb egységeket állít elő, majd azokat szereli össze. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy maga a gyár is kisebb helyet foglal el. Ennélfogva a Tesla következő gyára már feleakkora lesz, és 65 százalékkal kevesebbe kerül, mint az austini üzem.
Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató elmondta, hogy a vállalatnak a Model S korábbi verziói és a Model X, valamint a második generációs Model 3 és Model Y között egyszer már sikerült felére csökkentenie költségeit. Ezt most meg akarják ismételni a Tesla járművek harmadik generációjánál.
A cég azt is közölte, hogy nemcsak a költségeket akarják csökkenteni, hanem az autókat is továbbfejlesztik: kevesebb vezetéket és tranzisztort akarnak beépíteni a modellekbe, illetve kevesebb ritkaföldfémet fognak felhasználni az akkumulátorokhoz.
Sajnos a várakozásokkal ellentétben magukról az új fejlesztésű járművekről nem derültek ki részletek. Emiatt a Tesla-részvények több mint 5 százalékot zuhantak a szerdai előadás után, a piac csalódását az okozhatta, hogy a vállalat csak homályos bejelentéseket tett, és mellőzte a konkrétumokat.