Drasztikus költségcsökkentést tervez a Tesla, hogy igazi népautót tudjon gyártani

Tesla Model Y, Forma-1, Nico Rosberg, Brandenburg
22 March 2022, Brandenburg, Grünheide: Several Model Y electric vehicles stand on a conveyor belt at the opening of the Tesla Gigafactory Berlin Brandenburg. The first European factory in Grünheide, which is designed for 500,000 vehicles per year, is an important pillar of Tesla's future strategy. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
Felére csökkentené a Tesla a modelljei következő generációjának gyártási költségeit új, innovatív előállítási technológiákkal és kisebb méretű gyárakkal.
Vágólapra másolva!
Model Y-ok készülnek a Berlin melletti Tesla Gigafactory-ban Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Patrick Pleul

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója, illetve a vállalat más vezetői a cég céljairól tartottak három és fél órás előadást a vállalat székhelyén, a Texas állambeli Austinban az évente megrendezett Investor Day nevű rendezvényen március 1-jén. Musk elmondta, hogy az új, kompakt méretű Tesla modell árát nagyjából 25 ezer dollárra tervezik visszaszorítani. Ezt azért tartják fontosnak, mert úgy látják, nagy a kereslet az autóik iránt, de sok érdeklődő még mindig nem engedheti meg magának, hogy vegyen egyet.

Franz von Holzhausen, az autógyártó vezető tervezője elmondta, hogy a vállalatnak muszáj csökkentenie a költségeit ahhoz, hogy céljainak megfelelően 2030-ra képes legyen évente 20 millió járművet előállítani. 2023-ra a Tesla 1,8 millió jármű gyártását irányozta elő, ami azonban még mindig az ötödét sem éri el a világelső Toyotáénak.

Egyelőre még csak grafikán láthattuk a Golf-méretű Model 2-est, amelyet elérhető népautónak szán a Tesla Forrás: Tesla

A főtervező tájékoztatása szerint a vállalat a jövőben úgy fogja az autóit gyártani, hogy először kisebb egységeket állít elő, majd azokat szereli össze. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy maga a gyár is kisebb helyet foglal el. Ennélfogva a Tesla következő gyára már feleakkora lesz, és 65 százalékkal kevesebbe kerül, mint az austini üzem.

Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató elmondta, hogy a vállalatnak a Model S korábbi verziói és a Model X, valamint a második generációs Model 3 és Model Y között egyszer már sikerült felére csökkentenie költségeit. Ezt most meg akarják ismételni a Tesla járművek harmadik generációjánál.

A cég azt is közölte, hogy nemcsak a költségeket akarják csökkenteni, hanem az autókat is továbbfejlesztik: kevesebb vezetéket és tranzisztort akarnak beépíteni a modellekbe, illetve kevesebb ritkaföldfémet fognak felhasználni az akkumulátorokhoz.

Sajnos a várakozásokkal ellentétben magukról az új fejlesztésű járművekről nem derültek ki részletek. Emiatt a Tesla-részvények több mint 5 százalékot zuhantak a szerdai előadás után, a piac csalódását az okozhatta, hogy a vállalat csak homályos bejelentéseket tett, és mellőzte a konkrétumokat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!