Nem erőltette meg magát túlságosan a Renault a hatodik generációs Espace tervezése közben: egyszerűen a tavaly bemutatott középkategóriás szabadidő-autó, az Austral nyújtott, hétüléses változatának adták az egykor szebb napokat látott nevet.
A
4,72 méteres SUV
13,5 centivel rövidebb az előző Espace-nál, viszont 21 centivel hosszabb az Australnál, a különbség egyharmada a nyújtott tengelytávból, a kétharmada a megnövelt hátsó túlnyúlásból jött össze.
Kivett harmadik üléssorral legfeljebb 777, lehajtottal 677, hét üléssel 159 literes a csomagtartó, a Skoda Kodiaq hasonló konfigurációban 835, 765, illetve 270 litert kínál. Viszont a Renault-ban 18 helyett
22 centiméteres sínen tologatható a második üléssor,
így lehet választani a nagyobb lábtér vagy a nagyobb csomagtartó/harmadik üléssori lábtér között.
Mindössze egyféle hajtáslánccal, az 1,2 literes, háromhengeres turbómotorra épülő öntöltő hibriddel készül az Espace,
a 200 lóerő és 205 Nm 8,8 másodperces gyorsulást és 175 km/h-s végsebességet tesz lehetővé
az alapáron adott automatikus váltóval, mindössze 4,6-5,2 literes átlagfogyasztás mellett. Később az Australból ismert 1,3 literes lágy hibrid benzinmotorok is megjelenhetnek a kínálatban.